رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان از اختصاص یک فروند بالگرد امدادی به اورژانس هوایی استان خبر داد و گفت: بزودی این بالگرد در فرودگاه گرگان به زمین می نشیند.

بالگرد امدادی به اورژانس 115 گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان24؛علیرضا کمال غریبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام در راستای سیاست های کلی فوریت های پزشکی مبنی بر اجرای عملیات نوسازی و استاندارد سازی ناوگان هوایی ارژانس 115 کشور در حال انجام بوده و به این منظور بالگرد امدادی به استان اختصاص یافته است.
به گفته وی؛ این اقدام با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و همراهی وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور به نتیجه رسید و یکی از آرزوهای مردم و مسئولان استان در حوزه امداد و نجات تحقق یافت.
دکتر کمال غریبی همچنین از مساعدت مدیر کل فرودگاه های استان در خصوص پشتیبانی سخت افزاری در حوزه محل نگهداری و نیز تامین سوخت و امکانات مقدماتی پرواز بالگرد قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا روز شنبه 5 خرداد 97 در محل فرودگاه پیام البرز شش فروند بالگرد به ناوگان هوایی کشور افزوده شد و به گفته رئیس سازمان اورژانس هم اینک بالگردهای این مجموعه به 40 فروند رسیده است. 
مسئولان دست اندرکار این حوزه هزینه پرواز، نگهداری و خدمات رسانی هر فروند بالگرد را بطور ماهیانه حدود 800 میلیون تومان برآورد می کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد، این استان از مناطق در معرض خطر زلزله، رانش زمین، سیل و آتش سوزی جنگل ها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار