فرمانده انتظامی گلستان:

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری 2 متهم و کشف نزدیک به 10 میلیارد ریال زمین خواری در شهرستان کردکوی واقع درغرب استان خبر داد.

زمین خواری 10میلیارد ریالی درکردکوی کشف شد

به گزارش گلستان24؛از انتظامی گلستان سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه یکی از ماموریت های اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی را برخورد با پدیده زمین خواری عنوان کرد و افزود: در این پیوند افزون بر 5 هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در کردکوی کشف شد.
وی با بیان اینکه پدیده زمین خواری از طریق تغییرغیرقانونی کاربری و تصرف اراضی ملی به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است، گفت: عوامل متعدد حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی در این مشکل دخیل هستند.
به گفته وی؛ در پی گزارش رسیده و شکایت نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی و ارائه مدارک و مستندات مالکیت و نقشه هوایی، شناسایی و دستگیری متصرفان در کردکوی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
سردار جاویدان اظهار کرد: طی هماهنگی با مراجع قضائی و اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی ها مشخص شد متهمان هیچ‌گونه سند و مدرکی دال بر مالکیت زمین های مورد نظر نداشته و تخلف آنان محرز شد.
وی افزود: متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
به گزارش ایرنا در گلستان 70 درصد زمین ها را عرصه های مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد و این مساله بروز پدیده زمین خواری را افزایش داده و کشف تصرف های غیرمجاز اراضی در نقاط مختلف استان نشان دهنده این مساله است. 
حوزه منابع طبیعی گلستان شامل یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی، 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هکتار بیابان، 20 هزار هکتار اراضی ساحلی و 62 هزار هکتار موات است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار