مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان از آغاز خرید تضمینی محصول سیب‌زمینی در این شهرستان خبر داد.

آغاز خرید تضمینی سیب زمینی در گرگان

به گزارش گلستان24؛عباسعلی سلیمانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: خرید تضمینی محصولات سیب‌زمینی در شهرستان گرگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی سیب‌زمینی در شهرستان گرگان آغاز شده است، تصریح کرد: با پیگیری مسوولان استان گلستان خرید تضمینی سیب‌زمینی در شهرستان گرگان آغاز شده است و از امروز سیب‌زمینی‌کاران شهرستان گرگان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان گرگان، اعلام کشت محصولات خود را با توجه به اینکه در سامانه جهادکشاورزی نیز به ثبت رسیده است مراجعه کنند و حواله‌های تحویل محصولات کشاورزی خود را از همکاران ما در جهادکشاورزی دریافت کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان ابراز کرد: کشاورزان بعد از دریافت حواله‌های تحویل محصولات کشاورزی به تعاون روستایی شهرستان گرگان مراجعه کنند و همکاران ما در سازمان جهادکشاورزی کار خرید محصولات سیب‌زمینی را انجام خواهند داد.

سلیمانی با اشاره به اینکه 80 درصد برداشت محصولات کلزا در شهرستان گرگان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح برداشت محصول زراعی کلزا در شهرستان گرگان قریب به 80 درصد به اتمام رسیده است و از طرف دیگر برای برداشت گندم آماده می‌شویم به کشاورزان توصیه می‌کنیم که از آتش زدن بقایای گیاهی در سطح مزارع خود پرهیز کنند.

وی در خصوص آتش زدن بقایای محصولات زراعی در مزارع اذعان کرد: کشاورزان با آتش زدن بقایای محصولات زراعی در سطح مزارع، محیط زیست خودشان را آلوده نکنند و با به آتش نکشیدن بقایای محصولات کشاورزی به پایداری خاک کمک کنیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان از ارائه تسهیلات کشاورزی به کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی نیاز به ادوات کشاورزی در راستای خرد کردن خاک باقی‌مانده در اراضی خود دارد حتما به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کند تا با تسهیلاتی که در اختیارشان قرار داده می‌شود بتوانند ادوات موردنیاز را به دست بیاورند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار