فاتحه ای برای سینمای استان :

این فرد سابقه فعالیت جدی و تجربی درعرصه سینما را نداشته و صرفا در حد فروش بلیط سینما و کنسرت و حضور در چند برنامه به این سمت مهم رسیده است در حالیکه باید برای رسیدن به یک جایگاهی ابتدا سوابق و تجربیات فراوانی کسب کرد.

وقتی بلیط فروش سینما و کنسرت رئیس انجمن سینمای جوانان استان می شود!!

به گزارش گلستان24؛انتصاب های عجیب و غریب در دولت تدبیر و امید دیده بودیم اما انتخاب یک بلیط فروش سینما و کنسرتهای مرکز استان در اوج جوانی به سمت رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان، خود جای شگفتی و تعجب داشت .

وقتی از چند ماه قبل این فرد بواسطه اینکه پسر خاله مشاور جوان استاندار که خود خواهرزاده هاشم مهیمنی استاندار گلستان در زمان اصلاحات بود به عنوان فعال فرهنگی استان معرفی شد ، می شد احتمال داد که قرار است بزودی "تیم هاشم" نیروی جوانی را در یکی از عرصه های مهم فرهنگی استان بگمارد .

این این انتخاب با اما و اگر های بسیاری مواجه گشته و باعث دلسردی و ناامیدی اهالی سینما در استان گلستان شده است که چطور فردی یک شبه ره صد ساله را رفته و جایگزین امامی کارکشته و با تجربه شده است .

منتقدین بر این باورند که او سابقه فعالیت در این عرصه را نداشته و صرفا در حد فروش بلیط سینما و کنسرت و حضور در چند برنامه به این سمت مهم رسیده است در حالیکه باید برای رسیدن به یک جایگاهی ابتدا سوابق و تجربیات فراوانی کسب کرد و یا طبق مثلی استخوان آن فرد در آن رشته یا عرصه باید شکسته شود .

برخی دیگر از این منظر به این انتخاب نگریسته اند که این فرد با توجه به قرار گرفتن در یک تیم سیاسی خاص چطور می خواهد با نهادهای نظام که در بحث فیلمسازی دخیل هستند همکاری کند ، نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی ، سپاه پاسداران ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، اداره کل اوفاف و امور خیریه و ...

آیا عدم تعامل این ادارات با این فرد به عرصه سینما استان لطمه نمی زند ، آیا نمی شد فردی با وجهه بهتری برای این جایگاه انتخاب کرد .

جای تعجب دارد که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان که سال گذشته به دلیل سهم خواهی و زیاده خواهی این فرد بخاطر برگزاری کنسرتها در اداره کل ، یقه به یقه شده بود ، چطور حاضر شد چنین مسئولیت خطیر و حساسی را به این فرد بسپارد .

آیا صلاحیتهای مکتبی و ارزشهای اسلامی و دینی در این انتصاب منظور گردیده و آیا می توان انتظار داشت از دل این انجمن سینمای جوانان، تولیدات طراز انقلاب اسلامی بیرون بیاید ؟

کارشناسان حوزه سینما در استان اعتقاد دارند که این انتصاب در راستای سیاسی نگری جهت تداوم مدیریت فرهنگ و ارشاد استان، جدی نگرفتن حوزه فرهنگ و سینما و تشریفاتی بودن آن است که البته جای تامل دارد .

به هر حال با این انتصاب باید فاتحه فرهنگ و سینما را برای اهالی این حرفه در استان خواند ، کار به نتایج فعالیتهای این فرد نداریم اما سیستم انتصاب اینگونه افرادی که تا الان اتوی پیراهن و کت شان دست نخورده ،  شایستگان و خاک خورده های این عرصه را ناامید و مایوس می کند و این خود زنگ خطری برای فعالان این حوزه است در حالیکه دیگران آنها را جدی نمی گیرند ، آنها هم زیاد روی مدیران اینچنینی حساب نکنند .

عماد محمدرضا پور

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار