اعلام خرید تضمینی سیب زمینی توسط دولت؛ قیمت هر کیلوگرم این محصول را درمیادین میوه استان گلستان از 2هزار و 500ریال به چهارهزار و 500ریال در نخستین روز اجرای طرح رساند و کشاورز را برای استمرار این کشت امیدوارتر کرد.

اعلام قیمت نرخ سیب زمینی

به گزارش گلستان24؛مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کار خرید تضمینی سیب زمینی به منظور حمایت از کشاورزان استان، تثبیت بازار محصول و پایداری تولید از روز گذشته توسط این سازمان آغاز شده است.
حکیم گلدی زاده اظهار کرد: در این راستا چهار مرکز خرید تضمینی سیب زمینی در کردکوی، گوزن فارس در رامیان، مرزنکلاته در گرگان و آق قلا در مناطق مختلف استان دایر شده است.
وی گفت: سیب زمینی کاران قبل از برداشت می توانند برای نوبت گیری و حضور کارشناسان تعیین افت محصول و قیمت گذاری در مزرعه اقدام کنند.
به گفته وی؛ تاکنون 400 سیب زمینی کار استان برای نوبت گیری و فروش محصول خود در مراکز خرید تضمینی ثبت نام کرده اند.
گلدی زاده افزود: محصول خریداری شده از سیب کاران استان به قیمت تضمینی هر کیلوگرم چهار هزار و 121 ریال به 40سردخانه میوه موجود در استان حمل می شود تا در زمان مناسب وارد بازار مصرف شود.
پیشتر متانت دماوندی کاﺭﺷﻨﺎﺱ ﺳﺒﺰی و ﺻﻴفی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفته بود که امسال کار برداشت سیب زمینی با مساعد بودن شرایط جوی از هفتم خرداد آغاز و تا دهم تیرماه ادامه می یابد.
در سال زراعی جاری سطح زیرکشت پائیزه سیب زمینی در گلستان 6 هزار و 200 هکتار است که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده اند بین 180 تا 200هزار تن محصول برداشت شود.
به گزارش ایرنا هر ساله در حدود 8 هزار هکتار از اراضی گلستان در دو فصل بهار و پائیز سیب زمینی کشت می شود که به طور میانگین از هر هکتار بین 20 تا 25 تن محصول برداشت می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار