پیرو انتشار گزارش «اراضی کشاورزی گلستان آب می بلعد/ جای خالی برنامه جامع مدیریت آب»

سازمان جهاد کشاورزی گلستان پس از انتشار گزارشی در خبرگزاری مهر پاسخی به دفتر این خبرگزاری ارسال کرده که به همراه توضیحات این رسانه منتشر شد.

پاسخ جهاد کشاورزی گلستان به یک مطلب

به گزارش گلستان 24 ؛ پیرو انتشار گزارش «اراضی کشاورزی گلستان آب می بلعد/ جای خالی برنامه جامع مدیریت آب»  سازمان جهاد کشاورزی گلستان جوابیه ای به دفتر این خبرگزاری ارسال کرد که به شرح زیر است:

نماینده محترم خبرگزاری مهر در استان گلستان

با سلام. در مورد خبر چاپ شده در خبرگزاری مهر شنبه مورخه ۹۶.۷.۱ با  عنوان «کشاورزی گلستان آب می بلعد» به نظر می رسد که خبرنگار محترم برداشت خودش را از صحبت های مصاحبه شوندگان را تیتر کرده که در محتوای خبر وجود ندارد.

لذا جهت تنویر افکار عمومی و انعکاس آن در پاسخ به این سوال که کشاورزی آب زیاد مصرف می کند به استحضار می رساند که ما به دلیل عدم سرمایه گذاری در همه بخش ها اعم از شرب، صنعت و کشاورزی هدر رفت آب داریم چون روش های انتقال و مصرف ما اصلاح نشده است.

اما خوشبختانه در دولت یازدهم با تلاش های وزارت جهاد کشاورزی و مساعدت های ریاست محترم جمهوری در جهت تامین اعتبار  مناسب برای انتقال آب و شیوه های نوین آبیاری در کشاورزی کارهای خوبی انجام گرفته که افزایش راندمان آبیاری از ۳۶ درصد در دولت دهم به ۴۵ درصد در دولت یازدهم خود موید این موضوع است و نشان از آن دارد که کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت به طور جد در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد.

اما انتظار ما کشاورزان این است که دولت محترم با تامین اعتبار مناسب به این امر سرعت ببخشد که به جایگاه قابل قبولی برسیم ان شاء الله.

علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز گلستان

به گزارش خبرنگار و پیرو جوابیه دبیرخانه کشاورز گلستان که در ابتدا عنوان شده تیتر انتخابی بر اساس برداشت خبرنگار است، باید توضیح داد علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان صریحا عنوان کرده است که «اگر به همین شکل برداشت آب از سفره ها را ادامه دهیم و آب از آبخوان های عمیق تر برداشت شود، احتمال شور شدن آب و فرو نشست و بیابان زایی در استان وجود دارد.»

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان در ادامه اظهارات خود از نبود سیاست کشت در جهاد کشاورزی گله کرده است و خواستار استفاده از روش های نوین آبیاری و کشاورزی پیشرفته شده است.

در ادامه این جوابیه بخشی از مطالبی عنوان شده که مشروح آن در گزارش موجود است و به طور کامل منتشر شده ضمن این که محتوای جوابیه به گونه ای است نه تنها تیتر انتخابی را رد نمی کند بلکه به توضیح درباره چرایی آن و تلاش های انجام شده برای رفع آن می پردازد.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار