مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان با بیان اینکه پذیرش FATF قطعا مشکل مراودات بانکی ما را حل نخواهد کرد، گفت: ما انقلاب نکردیم که دیگران برای ما تصمیم‌سازی و راهبرد چینی کنند.

به گزارش گلستان24؛یونس نظری، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گرگان و دبیر سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در رابطه با مشکلات قرارداد FATF گفت: عمده مشکل موجود در پیوستن به FATF ؛ دستیابی راحت و بدون مشکل به تراکنش های مالی و رصد رویداد های مالی خواهد بود.

نظری افزود: تجربه نشان داده دولت‌های غربی تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیستند، مدام دبه  و قراردادها و توافقاتشان را به راحتی نقض می کنند؛ لذا شکی نیست که ریشه حل مشکلات کشور در داخل خواهد بود نه در پیوستن نه توافقات این چنینی که دستاوری برای کشور نخواهد داشت.

عضو شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور افزود: پذیرش FATF قطعا مشکل مراودات بانکی ما را حل نخواهد که از قضا به عکس شاید به حجم آن نیز بیافزاید.

وی خاطرنشان کرد: پیوستن به مجموعه ای سیاستگذار که در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم الزاماتی برای کشور دارد عین حماقت است چرا که بی شک تعریف ما و آنها از تروریست متفاوت است.

 دبیر سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: ما انقلاب نکردیم که دیگران برای ما تصمیم سازی و راهبرد چینی کنند، اگر می خواهیم راه حلی برای مبارزه با پولشویی و انواع دیگر فساد های اقتصادی داشته باشیم ، باید نهادهای داخلی ذی ربط در قبال آن تصمیم گیری کنند نه مجموعه‌های خارجی که قابل اعتماد نیستند.
 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار