با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور

در مراسمی با حضور محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی و مسوولان ارشد استانی ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان افتتاح شد.

افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان

به گزارش گلستان24؛  امیر احمد دهقانی صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان اظهار کرد:‌ در ماه پر فیض رمضان شاهد افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان هستیم و امیدواریم به میمنت این ماه مبارک فعالیت‌های دانشگاه‌علمی‌کاربردی ماندگار بماند.

وی تصریح کرد: ‌در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان قدم‌های خوبی برای دانشجویان برداشته شده و امیدواریم بتوانیم به توسعه استان گلستان کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان تاکید کرد:‌ ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال از درآمدهای اختصاصی دانشگاه جامع علمی کاربردی،  در استان گلستان ساخته شده است.

دهقانی افزود:‌ این دانشگاه در مساحتی بالغ بر 3 هزار مترمربع بنا شده و از سال ۱۳۹۲ کلنگ ساخت این دانشگاه بر زمین خورده است.

وی گفت :‌ ساختمان دانشگاه باحالت سبز پایدار تبدیل شده و از آب باران و اسپلیت ها برای آبیاری تحت فشار فضای سبز محوطه دانشگاه  بهره گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان افزود‌ :‌ با وجود آن‌که یک ربع قرن فعالیت دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور می‌گذرد اما دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان جزو استان‌هایی است که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است.

دهقانی گفت :‌ ‌٤٧ درصد دانشگاه‌های علمی‌کاربردی استان مربوط به بخش خصوصی است و این دانشگاه‌ها خودگردان مدیریت می‌شود.

وی به دغدغه مقام معظم رهبری و مسوولان کشور در حوزه اشتغال اشاره و ابراز امیدواری کرد: با ارتباط مسوولان با دانشگاه علمی‌کاربردی گام‌های خوبی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان برداشته شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان ادامه داد: سند راهبردی دانشگاه علمی‌کاربردی تدوین شده و قابلیت دانشگاه در روابط بین المللی تقویت یافته است.

گفتنی است؛ در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان گلستان با آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پارک علم و فناوری استان گلستان برای پژوهش نیروهای ماهر و تکنسین و توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای کمک به اهداف نظام اقتصاد مقاومتی منعقد شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار