عدم وجود امکانات رفاهی و مسیر دسترسی دشوار به آبشار روستای زیارت، باعث عدم استقبال گردشگران و مسافران شده است.

آبشار زیارت در انتظار نگاهی از سوی مسئولین

به گزارش گلستان24؛ شهر گرگان به علت داشتن طبیعتی زیبا، یکی از نقاط گردشگری پر رفت و آمد استان گلستان می باشد، که سالانه حجم زیادی از مسافران و گردشگران از این مکان ها بازدید می کنند.

آبشار روستای زیارت در حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد؛ این آبشار در نقطه ای که دور تا دور آن به وسیله صخره ها پوشیده شده است، قرار دارد و منظره ای زیبا را برای بازدیدکنندگان خود، به نمایش می‌گذارد.

ولی دسترسی به محل این آبشار آنگونه که مد نظر است، آسان نیست و کسی که بخواهد به این آبشار سر بزند، باید از جاده های باریک  روستای زیارت که عمدتاً عرض آن به کمتر از ۱۲ متر می رسد، عبور کند.

بعد از اینکه روستای زیارت را پشت سر بگذارید، باید از جاده های خاکی با شیب زیاد و عرض کم که معمولاً در کنار پرتگاه ها قرار دارد، بگذرید. این مسئله شاید برای دفعات بعدی، مسافران و گردشگران را از دیدن این آبشار زیبا منصرف کند.

در ورودی آبشار زیارت یک زمین مسطح وجود دارد که چند نفری در آنجا هستند و برای پارک ماشین ها مبلغی را دریافت میکنند و معلوم نیست این افراد برای کجا هستند.

جدای از این در محدوده آبشار زیارت، هیچ امکانات رفاهی وجود ندارد؛ تنها چند نفر به نظر می رسد که به صورت خودجوش، آلاچیق های ابتدایی ساخته اند و در آنجا با چای و قلیان که قیمت زیادی هم دارد، به گردشگران و مسافران سرویس دهی می کنند

این افراد برای تامین آب مصرفی خود شیلنگ هایی با طول زیاد را از زیر سنگ و بوته ها به محل آبشار وصل کردند و با پمپ برای خود آب می کشند.

جای تعجب است، که این طبیعت زیبا در جوار مرکز استان گلستان، بدون هیچ سازماندهی رها شده است و برای سرمایه گذاری در آن از سوی مسئولین هیچ اقدامی نشده است.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار