مدیر کل امور مالیاتی گلستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه 580 میلیارد ریال مالیات در استان محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16درصد رشد دارد.

رشد 16 درصدی دریافت مالیات در گلستان

به گزارش گلستان24؛علی اصغر هزارجریبی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: رقم مالیات محقق شده در مدت مشابه سال گذشته 500 میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی؛ از مالیات محقق شده در سال جاری تاکنون 116 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و شوراها براساس پنج درصد سهم این بخش واریز شده است، که نسبت به 70 میلیارد ریال سال گذشته 65 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: کل درآمد عمومی استان در سال جاری 5هزار و 280 میلیارد ریال پیش بینی شده که چهار هزار و 410 میلیارد ریال آن از محل اخذ مالیات بوده و این میزان نسبت به سال گذشته 14.5 درصد افزایش خواهد داشت.
هزارجریبی یادآور شد: سال گذشته سهم مالیات از درآمد عمومی استان 3هزار و 810 میلیارد ریال بود که با تحقق 110 درصدی این میزان به چهار هزار و 210 میلیارد ریال رسید.
به گفته وی؛ کل درآمد عمومی استان در سال گذشته چهار هزار و 610 میلیارد ریال بوده است.
هزارجریبی گفت: درآمدهای مالیاتی از بخش های مختلف محقق می شود که سهم وصولی از حقوق کارکنان دولت 21 درصد، شرکت ها و واحدهای تولیدی 17 درصد، مشاغل آزاد 9 درصد، بخش خصوصی 3 درصد و بقیه از محل های دیگر است.
وی عنوان کرد: مالیات اخذ شده در استان به حساب خزانه واریز و چندین برابر آن دوباره به گلستان داده می شود.
هزارجریبی سهم مالیات استان را در کشور نیم درصد بیان کرد و با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت مالیات، گفت: تسلیم اظهار نامه مالیاتی به دو بخش سازمان مشاغل و اشخاص حقوقی و شرکت ‌ها تقسیم می ‌شود که تا پایان این هفته (٣١خرداد ماه) برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی خود فرصت دارند.
وی با اشاره به دریافت الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی و آسان شدن شرایط برای مودیان افزود: ‌برای هر فعال اقتصادی یک کد رمز و پسورد در نظر گرفته شده و در اختیار او قرار می گیرد که با ورود به سامانه می‌ تواند اظهار نامه خود را ارائه نماید.
وی اضافه کرد: ٣١ خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و مودیان با ارائه به موقع آن می توانند از معافیت های قانونی بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار