استان گلستان با داشتن تراکم وجمعیت بالا نیازمند به صنایع تولیدی وکارخانجات بسیاری میباشد.که این امر موجب رشد فضای کار و رضایت مردم می باشد.

ظرفیت بالای احداث صنایع در استان گلستان/((اقتصادمقاومتی))تنها راه خروج از رکود وبیکاری

به گزارش گلستان24،استان گلستان باداشتن جمعیتی نزدیک به 2میلیون نفر و جوان بودن جمعیت ان نیازمند به فضای کسب کار مناسبی در خور این جمعیت میباشد؛با وجود چندین شهرک صنعتی کوچک در  سطح استان هنوز ظرفیت خالی صنایع و کارخانجات متعدد در استان احساس میشود.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه حل موجود برای ازبین بردن بیکاری و رکود در سطح استان و کشور ((اقتصاد مقاومتی)) میباشد؛ که استان گلستان باداشتن  ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی میتواند از طریق بومی سازی  صنایع مورد نیاز برای کشاورزی و اقدامات بعد از ان  علاوه بر برطرف ساختن نیاز های خود به تولید کار خالص در استان نیز دست یابد.

نتیجه تصویری برای اقتصاد مقاومتی

امروزه در اقتصاد اکثر کشور های پیشرفته مدل ((اقتصاد مقاومتی)) پیاده می شود؛ زیرا اقتصاددانان غربی و شرقی به این نقطه نظر رسیده اند  که تنها با کاهش واردات و حمایت از تولید داخل می توان پایه ها اقتصاد کشور را مستحکم کرد.

خروجی با کیفیت در گروی حمایت از نیروی کار

یا وجود کمبود کار شدید در استان کارگران و افراد تحصیل کرده به سوی تولیدی ها و شرکت های کوچک سوق پیدا میکنند که معمولا کار فرمایان با نادیده گرفتن حقوق کارگران خود و  دستمزدی اندک با زمان کاری بالا سختی زیادی را به انها متحمل میکنند؛که این امر علاوه بر تضعیف نیرو کار موجب خروجی و تولید بی کیفیت میشود که ضرر ان به مردم و خود کارفرمایان می رسد.

خانم طاهری که منشی یکی از شرکت های موجود در شهرستان گرگان است در گفت گو با خبرنگار ما اظهار کرد:بنده لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و به علت نبود شغل بعد مدتها در این شرکت استخدام شدم که در روز 8 ساعت به صورت مداوم کار میکنم و حقوقم نصف  قانون کار میباشد.

او گفت:عده ای از همکاران بنده در این شرکت وجود دارند که حقوقی به اندازه یک سوم قانون کارمی گیرند وهیچ حق اعتراضی هم ندارند زیرا در این صورت اخراج میشوند؛و این امر  باعث تضعیف روحیه جوانان هم استانی ما می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن سطح تحصیلات جوانان استان بهتر است که دولت به احداث کارخانه های  بیشتر در سطح استان روی اورد و همچنین در حوزه حمایت از تولید ملی و کمک به کارفرمایان با قدرت بیشتری عمل کند زیرا  دراین صورت است که مشکل بیکاری و رکود در جامعه حل می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار