عضو کمیسیون عمران مجلس، گرانی مصالح ساختمانی را عاملی برای بزرگ تر شدن حباب قیمت مسکن خواند و گفت: ادامه نوسانات قیمتی رکود چندساله را به بازار مسکن تحمیل می کند.

گرانی مصالح به صورت مستقیم در قیمت مسکن سرشکن می شود

به گزارش گلستان24؛ شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آمار های منتشره از سوی مرکز آمار ایران در خصوص رشد 11.4 درصدی قیمت مصالح ساختمانی در کشور، گفت: متاسفانه در ماه های اخیر در پی نوسانات نرخ ارز قیمت فراوردههای ساختمانی نیز رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ دلیل منطقی برای رشد نرخ مصالح ساختمانی وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه مصالح ساختمانی عمدتا تولید داخل هستند دلیلی برای رشد نرخ آن به موازات نوسان ارزی وجود ندارد.

** گرانی مصالح به صورت مستقیم در قیمت مسکن سرشکن می شود

وی با تاکید بر اینکه رشد نرخ فرآورده های ساختمانی از مولفه هایی است که به صورت مستقیم در قیمت مسکن سرشکن می شود، تصریح کرد: عدم توقف گرانی مصالح ساختمانی حباب نرخ مسکن را از این هم بزرگ تر خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه گرانی مصالح ساختمانی و همچنین کیفیت نازل آن وضعیت مسکن را اسف بار کرده است، گفت: تشدید نظارت بر بازار تولید مصالح ساختمانی و همچنین حمایت از واحدهای تولید کننده با ارایه تسهیلات ارزان از مولفه هایی است که می تواند تنش قیمتی رخ داده را در این بازار از بین ببرد.

** ادامه روند گرانی مسکن تبعات خوبی برای بازار و اقتصاد به همراه ندارد

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه ادامه روند گرانی مسکن تبعات خوبی برای بازار و اقتصاد به همراه نخواهد داشت، افزود: دولت باید با حمایت از کالا و خدمات داخلی صرفه اقتصادی را در تولیدات افزایش دهد تا به این ترتیب تاثیرپذیری از نوسانات اخیر بازار به حداقل ممکن برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرانی مصالح ساختمانی خود عاملی برای رکود دوباره بازار مسکن است، تصریح کرد: نوسانات اخیر بازار و همچنین گرانی های رخ داده در بخش مصالح ساختمانی رکودی چندساله را به بازار تحمیل خواهد کرد از این رو دولت باید بیش از پیش با استفاده از سیاست های مشخص، بازار را به سمت تعادل قیمتی هدایت کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار