آنهایی که خانه ندارند و البته سرمایه اندکی دارند چه کنند؟

هرچه زودتر و هرطور که شده با هر وام و قرض و هر متراژی که وسع‌شان می‌رسد اقدام کنند، چراکه واقعا معلوم نیست سیاست‌های پیش رو چه باشد!

آیا سال 96 هم مسکن در رکود خواهد ماند؟

به گزارش گلستان 24 ؛پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- این سوالی است که دو گروه می‌پرسند

اول- آنهایی که خانه ندارند و البته سرمایه اندکی دارند و نمی‌دانند چه کار باید کرد

باید گفت رکود در بخش مسکن حدودا از سال ۹۱ شروع شده و تا حالا هم ادامه دارد و تغییر خاصی در این بخش اتفاق نیفتاده است و تقریبا می‌شود گفت طولانی‌ترین رکودی را که در ۵۰ سال گذشته بخش مسکن با آن روبه‌رو بوده، تجربه می‌کنیم. می‌دانید که افزایش قیمت در بخش مسکن تاثیر بسیار زیادی در گرانی و تورم دارد و برای کنترل تورم نیز رکود در بخش مسکن ناخوش آیند نیست، چراکه تا مسکن افزایش قیمتی نداشته باشد، تورمی هم افزایش نمی‌یابد.  با این توضیحات باید گفت:  الان با توجه به اینکه قیمت مسکن در کمترین حالت ممکن است و تقریبا بعید است پایین‌تر از این بیاید بهترین موقعیت برای خرید خانه برای آنهایی ا‌ست که مسکن را برای خودشان و برای سکونت می‌خواهند. (مسکن مصرفی)

پیشنهاد این است که هرچه زودتر و هرطور که شده با هر وام و قرض و هر متراژی که وسع‌شان می‌رسد اقدام کنند، چراکه واقعا معلوم نیست سیاست‌های پیش رو چه باشد!  دولت ممکن است برای ایجاد رونق در کسب‌وکار و تولید، قیمت دلار را افزایش دهد. ممکن است تصمیم بگیرید مقداری تورم ایجاد کند تا صنعت و اشتغال تکانی بخورند. پس هر طور که می‌توانید اقدام کنید!

آیا سال 96 هم مسکن در رکود خواهد ماند؟/ آنهایی که خانه ندارند و البته سرمایه اندکی دارند چه کنند؟

دوم- آنهایی که سرمایه نسبتا خوبی دارند و می‌خواهند در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کنند

اما برای آنهایی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند خرید خانه آماده را پیشنهاد نمی‌دهم!

چون معلوم نیست چه وقت خانه بخواهد گران شود و آنها بتوانند سود لازم را ببرند.

پیشنهادم برای این دسته، ورود به حوزه مشارکت در ساخت‌وساز است!

اگر می‌توانید یک شریک‌ مطمئن  پیدا کنید و در جاهایی که ساخت‌وساز سود خوبی دارد و به نسبت بهتر خرید و فروش می‌شود به ساخت‌وساز اقدام کنید.

البته یک تبصره نیز وجود دارد:

 هیچ‌وقت واحدهای مسکونی‌تان را با طمع به فروش با قیمت بیشتر نگه ندارید!

حتما واحدها را هر موقع که مشتری داشت و در درصدهای مختلف پیشرفت ساخت پیش‌فروش کنید و با آن سرمایه‌گذاری جدیدی را شروع کنید، چون ممکن است واحدهای آماده روی دست‌تان بماند!

خواندن گزارش بانک مرکزی درخصوص وضعیت قیمت املاک در خرداد ۹۶ تهران را توصیه می‌کنم.


منبع : پارس نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار