دادستان عمومی و انقلاب گالیکش واقع درشرق گلستان از ثبت 17 هزار و 925 فقره پرونده در محاکم قضایی شامل دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب و شورای حل اختلاف این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.

ثبت حدود 18 هزار پرونده در محاکم قضایی گالیکش

به گزارش گلستان24؛عباس عرب روز شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد پرونده، پنج هزارو 104 مورد در دادگاه عمومی و انقلاب، 9 هزار و 691 مورد در دادسرای عمومی و انقلاب و سه هزار و 130 پرونده در شورای حل اختلاف گالیکش ثبت شده است.
وی افزود: بیشترین پرونده ثبت شده در محاکم قضایی گالیکش در یک سال گذشته با یک هزار و 200 پرونده مربوط به سرقت ها، یک هزار و 160 پرونده مربوط به مواد مخدر، 876 پرونده در باب ضرب و جرح، 843 پرونده در ارتباط با تصادفات و بقیه نیز مربوط به مطالبه خسارت، مطالبه طلب، تامین خواسته و اثبات وقوع عقد بیع بوده است. 
عرب اضافه کرد: در یک سال گذشته مقدار 130 کیلوگرم تریاک، 15 کیلو و 500 گرم شیشه، یک کیلو و 100 گرم هروئین و یک هزار و 100 بوته خشخاش کشف و ضبط شد و 247 نفر از معتادان دستگیر شده نیز به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.
دادستان عمومی و انقلاب گالیکش ادامه داد: در یک سال گذشته قضات محاکم قضایی این شهرستان 252 فقره از پرونده ها را مجازات جایگزین حبس دادند که شامل کاشت نهال و نگهداری از آن، خرید کتاب، انجام کارهای خدماتی و حفاظت از محیط زیست بوده است.
وی از جرم بودن حمل سلاح سرد، تخلیه پسماند و نخاله های ساختمانی در محیط زیست و حاشیه جاده ها و سوزاندن بقایای محصولات زراعی از جمله گندم، جو و کلزا خبر داد و گفت: درصورت مشاهده این موارد یا گزارش آن، با متخلف برابر قوانین مجازات اسلامی برخورد می شود.
عرب، تقویت مراکز ترک اعتیاد در گالیکش را از برنامه های کاری خود درسال جاری ذکر کرد و افزود: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، همه ادارات و نهادها و نیز خانواده ها باید احساس مسئولیت نمایند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار