شهردار گرگان خبر داد:

آغاز عملیات ساخت آبشار صخره ای در ناهارخوران

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا دادبود در حاشیه بازدید از پروژه آبشار صخره ای ناهارخوران، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه آبشار صخره ای در محور ناهارخوران به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری فاز اجرایی خود را در خردادماه شروع کرده و مدت آن هم هفت ماه پیش بینی شده است.

وی با بیان این که تلاش می کنیم این آبشار تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، افزود: حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شده است.

دادبود تصریح کرد: مقدمات پروژه و تعیین پیمانکار آن از اردیبهشت ماه مشخص شد اما با توجه به تغییراتی که در پروژه اتفاق افتاد از نیمه دوم خرداد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

شهردار گرگان با بیان این که آبشار در ابعاد ۲۵ در ۱۰ متر و ارتفاع ۱۵ متر ساخته می شود، گفت: آب از پایین به بالا منتقل می شود و در نهایت در بستر صخره ای به پایین ریخته و در برکه های اطراف توزیع می شود.

دادبود ادامه داد: در این پروژه از سنگ طبیعی و مصنوعی به صورت ترکیبی و مواردی که همخوانی با محیط داشته باشد، استفاده می شود.

وی گفت: امروز (شنبه، ۲ تیر) شمع های پروژه برای بتون ریزی آماده شده تا پی آن ساخته شود و در نهایت صخره های سنگی با اسکلت مناسب در کنار هم قرار بگیرد.

دادبود افزود: در فاز بعدی مبلمانی برای اطراف پروژه در نظر گرفته شده و اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار