استاندار گلستان اعلام کرد:

استاندار گلستان با اشاره به اینکه عقب ماندگی های استان را باید با تغییرات و تحولات بزرگ انجام داد، گفت: ۶۰ پروژه محوری استان به یکصد پروژه محوری تبدیل شد.

بحران آب یکی از مشکلات جدی کشور و جهان

به گزارش گلستان24؛مناف هاشمی، استاندار گلستان، امروز (3 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: در طول هشت ماه بیش از یکصد موضوع استانی در بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، شیلات، منطقه آزاد، کشاورزی، گردشگری، تجارت، اشتغال و سرمایه گذاری بررسی شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 60 پروژه در استان به عنوان پروژه محور تعریف شده بود، افزود: از نظر من این پروژه ها محوری نبودند، پروژه ای مهم و محوری است که بتواند شرایط سرمایه گذاری استان را تغییر دهد. متحرک باشد و بتواند تحرکی در استان ایجاد کند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه عقب ماندگی های استان را باید با تغییرات و تحولات بزرگ انجام داد، تصریح کرد: 60 پروژه محوری استان به یکصد پروژه محوری تبدیل شد.

 

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت 20 پروژه در این پروژه ها، اظهارداشت: پروژه هایی همچون؛ راه آهن گرگان به مشهد و گرمسار، آشوراده، تعیین تکلیف زباله در استان، پارک پسماند، کارخانه برق و انرژی، سوزاندن زباله، کود کمپوست و بازیافت از مبدا از جمله پروژه های مهم در این بخش محسوب می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در همه موضوعات کاری سند داشته باشیم و همه مدیران موظف هستند با برنامه حرکت کنند.

 

هاشمی، بندرخشک و بندر سبز گمیشان، خواجه نفس را از برنامه های جدی خواند و گفت: همایش سرمایه گذاری در سال جاری برگزار و بسترهای سرمایه گذاری تهیه می شود تا استان گلستان را بهتر به خارجی ها معرفی کنیم.

 

بحران آب یکی از مشکلات جدی کشور و جهان

وی در ادامه، بحران آب را یکی از مشکلات جدی کشور و جهان بیان کرد و افزود: در آخرین سیلاب استان نزدیک به 10 میلیون مترمکعب آب به سمت تالاب گمیشان، آلاگل و آلماگل انحراف داده شد ذتا حیات این منطقه از بین نرود.

 

استاندار گلستان اظهارداشت: زهکشی 280 هکتار در دستور کار بوده است که کمتر از 23 هزار هکتار انجام شده است.

 

وی با اشاره به پروژه پتروشیمی، گفت: این پروژه یکی از سنگین ترین پروژه های استان است که با همکاری وزارت نفت پیگیر وضعیت این پروژه هستیم. نشست هایی هم در وزارت کشور جهت رسیدن به راهکارهایی برگزار شده است.

 

هاشمی، احداث آزاد راه کلاله به آشخانه، کمربندی گرگان و راه مسیر خوش ییلاق به آزادشهر، ایجاد هتل های گردشگری در شهرک های گردشگری، پیگیری منطقه ویژه اترک، انتقال پادگان از داخل شهر گرگان، پارک روس ها و احیای بافت فرسوده گرگان و احیای خلیج گرگان را از دیگر پروژه های اولویت دار و در حال پیگیری خود اعلام کرد.

 

وی از تصویب منطقه آزاد اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و افزود: 4 تا 5 هزار هکتار به فضای این منطقه اضافه شده است و منتظریم به زودی در مجلس تصویب شود.

 

استاندار گلستان در خصوص مراکز خرید گندم، گفت: شناسایی مراکزی که از سلامت بیشتری برخوردار بودند انجام شد.

 

وی افزود: سیاست ما در حوزه اشتغال، رفع موانع تولید، زنان و حوزه رسانه نیز به قوت خودش باقی است، امیدواریم استان گلستان جایگاه خود را به خوبی در کشور پیدا کند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار