معاون شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان ‌گفت: در طرح تعادل‌بخشی آب منطقه‌ای اقدام‌هایی مانند راه‌اندازی ۳۲ اکیپ گشت و بازرسی را دنبال کردیم و تخلف را شناسایی و از طریق دستگاه‌های قضایی دنبال می‌کنند.

اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های‌زیرزمینی در استان

به گزارش گلستان24؛سیدمحسن حسینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ‌با اشاره به ساخت‌و‌ساز در حریم رودخانه‌ها اظهار داشت: ‌یک‌هزار و 180 ‌مورد متصرفان به حریم روخانه‌ها مشخص شده که از این میزان 330 مورد از این متخلفان به مراجع قضایی معرفی و 56 مورد توانستیم آزادسازی و رفع تصرف را داشته باشیم.

وی تصریح کرد : 500 کیلومتر از حریم رودخانه‌های استان گلستان را با علائم مشخص کردیم تا دست‌درازی به حریم رورخانه‌ها کمتر شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت:‌ پروژه اطلاع‌رسانی عمومی یکی از برنامه‌های ما است که بخشی از آن برعهده رسانه‌ها و بخشی از آن برعهده آموزش و پرورش است.

وی گفت: ‌در طرح تعادل‌بخشی آب منطقه‌ای اقدام‌هایی مانند راه‌اندازی 32 اکیپ گشت و بازرسی را دنبال کردیم که مباحث آبهای‌زیر زمینی و رودخانه‌ها بررسی می‌کنند و تخلف را شناسایی و از طریق دستگاه‌های قضایی دنبال می‌کنند.

حسینی به توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز اشاره کرد و گفت: 150 دستگاه حفاری غیرمجاز در سال‌های گذشته در استان توقیف شده و روز به روز این دستگاه‌های حفاری غیرمجاز مدرن‌تر می‌شود و شناسایی و به دام‌اندازی این افراد سخت‌تر می‌شود.

وی افزود:‌ شرکت‌های حفاری مجازی داریم که می‌توانند در استان با مجوز کف‌شکنی و لایروبی چاه‌ها را انجام دهند و این دستگاه‌ها به جی‌پی اس متصل هستند. در ‌بیش از 500 مورد حفاری که شرکت‌های داری مجوز انجام دادند تنها 4 مورد تخلف در سال گذشته در این شرکت‌ها شاهد بودیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تاکید کرد: سال گذشته 294 مورد تخلف‌های استفاده از آب‌های سطحی داشتیم که بیش از 200 مورد آن به دستگاه قضایی معرفی شد.

‌حسینی افزود: 243 مورد برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز شاهد بودیم و این افراد نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد:‌ 110 کیلومتر در بحث لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها عملیات داشتیم و براساس برآوردها با توجه به نوع رودخانه‌ها نیاز است که 500 کلیومتر لایروبی انجام دهیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار