مدیر اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان گفت: در طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان، ۲۶ هزار دانش آموز گلستانی امسال معاینه می‌شوند.

اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان گلستانی

به گزارش گلستان24؛عباس خانعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح سنجش سلامت اظهار داشت: امسال 26 هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند تا پس از دریافت برگه سلامت در مدارس استان ثبت‌نام شوند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان کلاس اولی ما امسال بیش از 36 هزار نفر خواهند بود، تصریح کرد: 10 هزار نفر از دانش‌آموزان گلستان پارسال در طرح سنجش پیش‌دبستانی شرکت کرده‌اند و گواهی سلامت را دریافت کرده‌اند که می‌تواند با همان گواهی به مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

مدیر اداره آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان تاکید کرد: امسال 18 پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان در استان گلستان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده تا بیش از 26 هزار دانش آموز تحت سنجش جسمی و حسی قرار گیرند.

خانعلی اظهار داشت: این طرح با هدف ارزیابی سلامت جسمی ، شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی انجام می‌شود. در این طرح اگر در مرحله نخست کودکان نتوانستند حد نصاب لازم آزمون‌ها را به دست بیاورند به مراکز تخصصی ارجاع می‌شوند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان خاطرنشان کرد: اولیاء هنگام مراجعه به مدارس برای ثبت‌نام به این مراکز راهنمایی می‌شوند و انجام سنجش جزء ضروریات ثبت‌نام نوآموزان است. رفاه حال خانواده‌ها امسال نوبت‌دهی در مراکز سنجش سلامت به صورت الکترونیکی خواهد بود و خانواده‌ها حتما در زمان تعیین شده به مراکز مراجعه کنند تا با انجام سنجش فرزندانشان فرصت مناسب برای تکمیل مراحل ثبت‌نام را داشته باشند.

خانعلی با اشاره به اینکه این طرح تا 20 مرداد ادامه دارد، تصریح کرد: پس از اجرای این طرح سنجش دانش‌آموزان پیش دبستانی آغاز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار دانش‌آموز در این طرح مورد سنجش قرار گیرند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار