رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان:

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: بیش از ۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت نوآموزان شرکت کردند.

بیش از ۸ هزار دانش‌آموز گلستانی سنجش سلامت شدند

به گزارش گلستان 24 ، عباس خانعلی درباره عملکرد طرح سنجش نوآموزان اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان از 20 خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد که تاکنون بیش از 8 هزار و 600 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: از این تعداد دانش آموز 432 نفر برای مراحل تخصصی معرفی شدند وهابی به مدارس عادی معرفی شدند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان تصریح کرد: همه مناطق استان گلستان ناحیه‌بندی شده و تلاش می‌کنیم همه دانش‌آموزان در 124 ناحیه پوشش داده شوند.

وی از خانواده‌ها خواست به مرور و در نوبت به پایگاه مراجعه کنند و سعی کنند تا قبل از پایان دوره در طرح شرکت کنند و مراجعه خود را به  ایام پایانی موکول نکنند.

سنجش سلامت

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان اظهار کرد: ثبت نام در مهرماه تنها از دانش‌آموزان انجام می‌شود که طرح سنجش را گذرانده باشند و ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون اجرای طرح سنجش امکان‌پذیر نیست.

خانعلی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 36 هزار کلاس اولی داشته باشیم که در این طرح شرکت می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گلستان با بیان اینکه مراحل مختلف و تست‌های متفاوتی در طرح غربالگری انجام می‌شود، افزود:  بررسی شنوایی با تست گفتار، بینایی سنجی با  تست دیدن ، ارزیابی مسائل بهداشتی کودکان از جمله تست‌هایی است که در طرح غربالگری انجام می‌شود.

وی گفت: آمادگی تحصیلی با ارزیابی میزان درک شناختی، زبانی، کلامی و رفتاری نوآموزان از جمله مواردی است که در طرح غربالگری به آن توجه می‌شود و همچنین اگر نوآموزانی دچار نقص رفتاری یا مشکل اوتیسم باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار