معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: شورای حل اختلاف استان با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها توانست به جایگاه ششم کشور در زمینه صلح و سازش دست پیدا کند.

رتبه ششم گلستان در صلح و صازش در کشور

به گزارش گلستان24؛احمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 146 شعبه شورای حل اختلاف در استان وجود دارد که شامل 63 شعبه رأیی، 46 شعبه صلحی و 37 شعبه روستایی است.

وی با بیان اینکه 718 نفر در استان عضو شوراهای حل اختلاف هستند، گفت: علاوه براین 69 قاضی به صورت پاره وقت و 5 قاضی به صورت تمام وقت در شوراهای حل اختلاف به پرونده ها رسیدگی می کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ادامه داد: یکی از کارهای مهم و اساسی در این بخش، برگزاری دوره های آموزشی است که در قالب آموزش های علمی، عمومی و اخلاقی برگزار می شود و برای هریک از فراگیران که حدنصاب نمره قبولی را کسب کردند، گواهی صادر می شود.

وی بیان داشت: سال گذشته 58 دوره آموزشی ویژه اعضای شوراهای حل اختلاف استان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها مجموعا 2 هزار و 984 نفر بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف استان با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها توانست به جایگاه ششم کشور در زمینه صلح و سازش دست پیدا کند.

وی با اشاره به تعداد پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان گفت: در سال 95 تعداد پرونده های ورودی 81 هزار و 430 فقره بوده و سال گذشته این تعداد به 87 هزار و 5 فقره رسید که رشدی 6.8 درصدی داشت. همچنین تعداد پرونده های مختومه نیز از 81 هزار و 489 فقره در سال 95 به 87 هزار و 337 فقره در سال گذشته رسید که نشان دهنده رشدی 7.2 درصدی است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان از افزایش صلح و سازش در استان خبر داد و افزود: سال 95 حدود  30.2 درصد پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده بود که این میزان در شرایط کنونی به 37.4 درصد افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته رای مربوط به 6 هزار و 19 فقره از پرونده ها در شوراهای حل اختلاف مورد اعتراض قرار گرفت که در 312 مورد منجر به نقض رأی شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار