در دو ماهه سال جاری؛

رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: در دو ماهه سال جاری، ۱۴ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۱.۸ درصد رشد داشته است.

۱۴ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد

به گزارش گلستان 24 ؛ احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته بیش از 87 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که در مقایسه با سال 95، 6.8 درصد افزایش یافته است.

 

وی افزود: سال گذشته 24 هزار و 466 فقره از پرونده های وارده به شورای حل اختلاف از طریق صلح و سازش به سرانجام رسیده که نسبت پرونده های صلح و سازش به پرونده های قابل صلح معادل 37.4 درصد است.

جعفری تصریح کرد: این رقم بالاتر از میانگین کشوری که 31.1 درصد است و استان گلستان با 15 پله صعود در رتبه ششم میان استان های کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شوراهای حل اختلاف، 7 محکوم به قصاص و در سه ماهه اول سال جاری نیز 5 محکوم به قصاص بخشیده شدند.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان خاطرنشان کرد: در دو ماهه سال جاری، 14 هزار و 321 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 11.8 درصد رشد داشته است.

وی، تعداد پرونده های قابل مصالحه را 9 هزار و 684 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد، سه هزار و 778 فقره منجر به سازش شده است.

جعفری با بیان اینکه 69 قاضی به صورت پاره وقت و 5 قاضی به صورت تمام وقت در شوراهای حل اختلاف به پرونده ها رسیدگی می کنند، اظهارداشت: 718 نفر در شوراهای حل اختلاف استان مشغول فعالیت هستند.

 

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار