فرمانده انتظامی استان گلستان از رفع تصرف بیش از ۱۴ هزار متر از اراضی ملی به ارزش تقریبی ۷۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در علی‌آبادکتول خبر داد.

کشف زمین‌خواری در علی آباد

به گزارش گلستان24؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق روستایی و گردشگری علی‌آبادکتول، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا با تشکیل تیمی ویژه، متشکل از عوامل پلیس آگاهی به اتفاق نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و در پی نقشه‌برداری و جانمایی از عرصه اراضی ملی مورد نظر و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد، بیش از 14 هزار و 868 متر مربع از اراضی ملی توسط فردی مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

جاویدان تصریح کرد: کارشناسان منابع طبیعی ارزش ریالی این اراضی ملی تصرف شده را 74 میلیارد و 340 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گلستان اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضائی فرد مورد نظر دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی، در تحقیقات تخصصی انجام شده به دلیل نداشتن مدارک مبنی بر اثبات مالکیت به جرم خود اعتراف کرد.

وی ادامه داد: با اعترافات متهم و قرار دادن پرونده در اختیار مقام قضائی، زمین مورد نظر رفع تصرف و تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان علی‌آبادکتول شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار