نایب رییس هیات کشتی گلستان گفت: سمیه خانی داور گلستانی در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک زنان کشور قضاوت می کند.

قضاوت داور گلستانی در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک زنان کشور

به گزارش گلستان24؛سیده بهاره مقتدایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت ها 11 تیرماه در خانه کشتی محمد بنا مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می شود.
وی بیان کرد: مازندران 8 ، خراسان رضوی 3 ، گیلان 2 و اصفهان و یزد هم هر کدام یک داور در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک زنان کشور دارند. 
به گفته وی؛ فدراسیون کشتی پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی و تصویب پوشش اسلامی، کشتی کلاسیک زنان را راه اندازی کرد که با توجه به ظرفیت های ورزشی گلستان، امیدوار به شناسایی علاقمندان و دختران مستعد استان در این رشته هستیم. 
وی افزود: همانند کشتی که در گلستان ریشه و سابقه طولانی دارد، داوران کشتی استان هم از نخبگان این رشته در کشور هستند و توانسته اند مسابقات مهمی را در میدان های معتبر قضاوت کنند. 
مقتدایی ادامه داد: داوران زن کشتی گلستان در رشته کلاسیک هم به دنبال افتخار آفرینی با حضور در مسابقات معتبر هستند تا از اعتبار ورزش استان دفاع کنند.
وی همچنین یکی از اقدامات آتی هیات گلستان را، راه اندازی کشتی کلاسیک در همه شهرها بیان کرد که قدم اول رسیدن به این هدف اعزام مربیان به دوره های آموزشی است. 
رشته کشتی کلاسیک بانوان با تلاش فدراسیون ایران از سال 2018 جزو سبک‌های کشتی مورد تایید اتحادیه جهانی این ورزش قرار گرفته است.
این سبک یکی از شیوه‌های غیرالمپیکی کشتی زنان و زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار