مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: خسارت یک فرد روستایی در استان گلستان که در اثر حمله پلنگ آسیب دیده بود، در راستای حمایت از پلنگ ایرانی پرداخت شد.

پرداخت خسارت فرد آسیب‌دیده بر اثر حمله پلنگ در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛امیر عبدوس پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم پرداخت خسارت ناشی از حمله پلنگ ایرانی به یک فرد روستایی در شهرستان گرگان، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که سال 1394 بین سازمان محیط‌زیست و بیمه ما منعقد شد، این بیمه به صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی خود، مسئولیت پرداخت خسارت زیان دیدگان از پلنگ ایرانی را برعهده گرفت.

وی افزود: هرچند خسارت از ناحیه پلنگ در اثر ورود انسان به زیستگاه پلنگ بوده نه ورود پلنگ به زیستگاه انسان، شرکت بیمه 'ما' به صورت داوطلبانه و رایگان مسئولیت پرداخت این خسارت را برعهده گرفته و تاکنون به خوبی نسبت به ایفای مسئولیتی که پذیرفته عمل کرده است که این جای تقدیر دارد.

عبدالوحید ریاضی‌فر معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان هم در این مراسم گفت:  اقدامات صورت گرفته می‌تواند برای حفاظت از زیرگونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و برنامه جامع بیمه پلنگ ایرانی به عنوان یکی از عوامل مهم کاهش تعارضات به شمار می‌آید.

محمود شکیبا رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: این اقدام تنها یک اقدام اقتصادی و رفع و دریافت خسارات نیست بلکه در حقیقت گامی برای افزایش هوشیاری مردم از طریق افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی است.

وی ادامه داد: افزایش مسئولیت مدنی تنها از طریق افزایش آگاهی ها صورت می‌پذیرد و از این رو اقدام بیمه ما، اقدامی هوشمندانه و قابل تقدیر است که باید با تبلیغ آن، زمینه لازم برای توسعه این الگو را فراهم کنیم.

با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست و انجام مراحل اداری، مبلغ 167 میلیون تومان از بابت خسارت ناشی از حمله پلنگ به یک فرد روستایی در روستای جعفرآباد گرگان که مرداد ماه سال 96 رخ داده بود، توسط بیمه ما به این فرد پرداخت شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار