مدیرکل محیط زیست گلستان اعلام کرد:

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان از تشکیل شورای راهبردی پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: پارک ملی جزء لاینفک استان گلستان بوده و هیچگاه از این استان جدا نمی شود.

پارک ملی، جزء لاینفک گلستان است/ تشکیل شورای راهبردی

به گزارش گلستان 24 ؛  امیر عبدوس روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: به علت برخی مشکلات مدیریتی که در اداره پارک ملی گلستان و نظارت آن وجود داشت، در مراسم 60 سالگی این پارک ملی با حضور معاون رییس سازمان تصمیم گرفته شد تا 'شورای راهبردی' زیر نظر استان گلستان با مشارکت و حضور گروه ها و مسئولین مختلف به ریاست استاندار گلستان تشکیل شود.

وی اضافه کرد که این شورا بیشتر نقش مشورتی در امور دارد و مسئولانی از گلستان و خراسان شمالی در آن عضو بوده هر چند سهم عضویت گلستان در این شورا دو نفر بیشتر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان تاکید کرد: نمایندگان جوامع و طوایف مختلف ساکن منطقه پارک ملی گلستان نیز از هر 2استان به عضویت این شورا در خواهند آمد.

وی تصریح کرد: این شورا نقش مهمی در جذب منابع برای پارک ملی گلستان خواهد داشت و از سوی دیگر هماهنگی بین دستگاهی در اداره پارک ملی برعهده گلستان خواهد بود.

مدیرکل حفاظت مدیر زیست گلستان گفت: این شورای راهبردی الگوی سازمان یونسکو برای ذخیرگاه های زیست کره است که برای اولین بار در استان گلستان تشکیل خواهد شد و به کل کشور برای زیستگاه ها تعمیم داده می شود.

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است.

این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیر‌گاه زیستکره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است

 

انتهای پیام /

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار