رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل 2 فقره پرونده قضایی در خصوص آتش‌سوزی‌های هفته گذشته در جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: تاکنون در خصوص این پرونده 7 نفر مورد تعقیب و تحقیق قرار گرفتند.

2 پرونده در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌های تشکیل شد

به گزارش گلستان24؛هادی هاشمیان در گفت‌وگو با حبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به آتش گرفتن بیش از 140 هکتار از جنگل‌های استان گلستان گفت: متاسفانه در هفته‌های اخیر به علت سهل‌انگاری و بعضا رفتار عامدانه عده‌ای بخشی از جنگل‌های بخش کلاله و گالیکش در آتش سوخت.

وی از تشکیل 2 فقره پرونده قضایی در این خصوص خبر داد و گفت: به جهت فوریتی که برای رسیدگی به این حادثه منظور شده بود دادگستری با توجه به اهمیت موضوع، به صورت ویژه این 2 پرونده را مورد رسیدگی قرار داد که تاکنون 7 نفر مورد تعقیب قضایی قرار گرفته و احضار شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تحقیقاتی که از متهمان صورت گرفته است، گفت: هنوز میزان خسارت به صورت قطعی برآورد نشده است.

هاشمیان رویکرد دادگستری استان گلستان را برخورد قاطعانه با عوامل این حادثه ذکر کرد و افزود: قانون برای مسببان حادثه آتش‌سوزی جنگل، مجازاتی تا 10 سال حبس در نظر گرفته است که در صورت اثبات جرم، قانون در خصوص متهمان اجرا خواهد شد.

بنا به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در هفته گذشته بیش از 140 هکتار از جنگل‌های سوزنی استان گلستان در آتش سوخت که در پی این حادثه، رئیس دادگستری استان گلستان از برخورد ویژه با عاملان آن خبر داده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار