مدیر پروژه منطقه آزاد اینچه برون گفت: استاندار گلستان به عنوان نماینده عالی دولت در این استان به همراه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در آخرین حضور مشترک در کمیته تخصصی مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی مجلس، دفاع خوبی از ایجاد منطقه آزاد اینچه برون داشتند.

دولت دفاع خوبی از منطقه آزاد اینچه برون در مجلس داشت

به گزارش گلستان24؛رضا مروتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته قبل در آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان از منطقه آزاد اینچه برون و مساحت مورد نظر استان با هدف حفظ مساحت حداکثری این منطقه، دفاع سخت و خوبی کرد. 
وی افزود: پیگیری ها برای بررسی سریعتر لایحه مناطق هشتگانه آزاد و دوازده گانه مناطق ویژه اقتصادی در صحن مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد. 
مشاور استاندار گلستان با بیان این که نقشه حدود و مختصات منطقه آزاد اینچه برون براساس آخرین تغییرات خواسته شده از سوی کمیته تخصصی به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و موضوع معطل ماندن لوایح در مجلس، مربوط به اینچه برون نیست، گفت: نقشه های مناطق ویژه و اقتصادی دیگر نیز باید تایید شوند تا بتوان لایحه را در صحن بررسی کرد. 
وی با اشاره به این که نیمی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تا این لحظه حامی لایحه مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی هستند، ادامه داد: رایزنی ها برای متقاعد کردن سایر نمایندگان در کمیسیون های مختلف ادامه داد.
مدیر پروژه منطقه آزاد اینچه برون گلستان با بیان این که در حال حاضر و با مساحت مورد تایید مجلس، منطقه آزاد اینچه برون از بسیاری مناطق دیگر بزرگتر خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم تا نقشه های مناطق دیگر تایید شود و لایحه برای بررسی و دفاع نهایی به صحن مجلس بیاید.
وی با اشاره به این که اعلام آمادگی رییس مجلس به منظور موافقت با این لایحه از مزیت های آن می باشد، خاطرنشان کرد: روز گذشته در دبیرخانه سازمان مناطق آزاد کشور با حضور شخص رییس سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و مدیران سایر مناطق جلسه ای به منظور بررسی دوباره همه ابعاد لایحه برگزار شد که امیدواریم تا پیش از پایان تابستان تکلیف این لایحه مشخص و سازمان منطقه آزاد در استان مستقر شود.
مرز اینچه برون در شمال شهرستان گنبدکاووس، تنها گمرک زمینی استان گلستان به ترکمنستان و محل ورود راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران به کشورمان است که در آن علاوه بر تاسیسات راه آهن و گمرک، عملیات احداث بندر خشک در حال انجام بوده و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون از برنامه های دولت برای توسعه و پیشرفت این منطقه مرزی و محروم است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار