نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی بیش از دو هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی و واحد صنفی در استان تعطیل شده است.

۲۳۰۰ بنگاه اقتصادی و واحد صنفی در استان گلستان تعطیل شد

به گزارش گلستان 24 ، نبی هزارجریبی ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی استان، درب بیش از  2 هزار و 300 بنگاه اقتصادی و واحد صنفی در استان در یک سال گذشته تخته شده در حالی‌ که عملکرد برخی از استان از جمله مرکزی مثبت 85 بود.

وی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین موضوع در کشور است، افزود: نخستین معضل در حوزه انتخابیه بیکاری جوانان تحصیل کرده است که حرفی برای گفتن نداریم و شرمنده مردم می‌شویم.

هزارجریبی درباره اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی بیان داشت: اصل 44 و حمایت از بخش خصوصی خوب اجرا نمی‌شود. دولت  باید ورود در تولید را کاهش دهد و به بخش خصوصی بسپارد. متأسفانه باید گفت رانت‌هایی وجود دارد که هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند در مقابل قدرت دولت بایستد.

وی گفت: عدم نیازسنجی کالاهای تولیدی در کشور، طولانی بودن زمان استعلامات و صدور مجوزها، واردات کالاهای مشابه و غیره بخشی از مشکلات در سطح ملی است که باید برطرف شود.

تعطیلی واحدهای صنعتی میانه

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کالایی که از اکتائو یا عشق آباد بارگیری شده در تهران ترخیص می‌شود پس سهم گمرک استان چیست. ما در استان نیازمند ایجاد باراندازها و انبارهایی در محل گمرک هستیم تا از عواید آن بهره مند شویم.

وی به مقوله قاچاق کالا هم اشاره کرد و گفت: جلوگیری از قاچاق کالا یکی از الزامات اساسی برای حمایت از تولید داخلی است. قاچاقچیان کسانی هستند که دست آنها به اهرم ها می‌رسد شاید هم من نماینده مجلس باشم. لازم است قانون در این بخش اجرا و تبعیض‌ها رفع شود.

شهرام کوسه غراوی، نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه کشور و استان گلستان از وحدت بی‌نظیری برخوردار است، اظهار داشت: هنوز بانک اطلاعاتی در زمینه بیکاری و ظرفیت‌های روستایی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه باید بار روانی اشتغال کاهش پیدا کند، افزود: سال گذشته برای استخدامی بیمارستان کلاله بیش از 6 هزار نفر شرکت کردند اما در پایان 116 نفر جذب شدند. این آمار خوبی برای استان نیست.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار