رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از افزایش 41 درصدی صادرات در سه ماهه سال‎جاری در استان خبر داد و گفت: رشد صادرات در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 45.8 میلیون دلار به 64.7 میلیون دلار رسیده است.

سفر وزیر صنعت به گلستان

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در شرایط امروز که دشمنان مقابل ما ایستادند و جنگ اقتصادی به راه انداختند وظیفه ما دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است.

وی با بیان اینکه مردم خط قرمز ما هستند و در دفاع از آنها کوتاه نخواهیم آمد، گفت: بارزسان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‎های ذی‎ربط بر بازار نظارت دقیق دارند و با افرادی که کالاها را انبار کنند برخورد می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به ممنوعیت واردات یک هزار و 400 قلم کالا به کشور، بیان کرد: این مسأله ممکن است بر افزایش قاچاق کالا اثرگذار باشد که می‎طلبد رسانه‎ها در راستای مبارزه با قاچاق گام بردارند.

*تعطیلی واحدهای تولیدی گلستان به کمتر از 20 درصد رسیده است

قوانلو با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حمایت از بخش تولید تشکیل شده و استانداران برای کنترل بازار و جلوگیری از توقف واحدهای تولیدی اختیارات ویژه‎ دارند، یادآور شد: در صورتی که روسای اتحادیه‎ها با ما همکاری نکنند بلافاصله برکنار می‎شوند.

وی از افزایش 41 درصدی صادرات در سه ماهه سال‎جاری در استان خبر داد و افزود: رشد صادرات در استان گلستان طی سه ماهه سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 45.8 میلیون دلار به 64.7 میلیون دلار رسیده این در حالی است که صادرات غیرنفتی در سطح کشور 19 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه عمده صادرات گلستان در استان تولید می‎شود، خاطرنشان کرد: امسال رشد صادرات استان به کشور ترکمنستان 37 درصد، به افغانستان 114 درصد و به قزاقستان 107 درصد بوده است.

قوانلو با اشاره به میزان واحدهای تولیدی تعطیل استان گلستان توضیح داد: در حالی که تعداد واحدهای متوقف در استان در سال 1393، 33 درصد بوده این میزان در سال‎جاری به کمتر از 20 درصد رسیده است.

* ثبت بیش از 16 هزار رکورد اطلاعات در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا در گلستان

وی به راه‎اندازی سامانه جامع انبارها و نگه‎داری کالا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این سامانه برای کالاهای اساسی راه افتاده است و تنها در سه استان کشور به صورت آزمایشی برای تمامی کالاها استفاده می‎شود که احتمال دارد در آینده‎ای نزدیک در همه استان‎ها برای تمامی کالاها اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: تاکنون 16 هزار و 800 انبار یا واحد تولیدی ثبت رکورد شده است.

قوانلو از اجرای طرح شناسایی ظرفیت‎های تولید در سطح کشور خبر داد و اذعان کرد: این طرح در 31 تیرماه جاری پایان می‎یابد.

وی با اشاره به مشکلات بازارچه مرزی اینچه‎برون متذکر شد: بازارچه مرزی اینچه‎برون به‎دلیل رسمی نبودن از رونق لازم برخوردار نیست که البته این عدم رونق به کشور ترکمنستان مرتبط است چراکه بازارچه در مرکز جمعیتی قرار نگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه مراسم روز صنعت، معدن و تجارت هفته آینده با حضور قائم مقام وزیر صنعت و رئیس خانه صنعت کشور در استان برگزار می‎شود، یادآور شد: در دو هفته آینده نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان گلستان سفر می‎کند و در جریان این سفر بازدید و افتتاح برخی واحدهای تولیدی را در دستور کار دارند.

قوانلو با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی و جنگ اقتصاد که دشمن به راه انداخته است باید تمام کالاهایی را که به مردم فشار وارد می‎کند را کنترل کنیم، بیان داشت: مردم می‎توانند مشکلات و تخلفات احتمالی را از طریق سامانه 124 اعلام کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار