رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان؛

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت:سال 96 صادرات استان افزایش چشمگیری داشته است

در سال جدید پروانه های بهره برداری طی 5 روز صادر خواهد شد/7 هزار شغل در گلستان ایجاد می شود

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان در نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:سال گذشته استان گلستان حدود74 میلیارد دلار صادرات داشته است.

او ادامه داد:در مقایسه با پاییز سال 95 تا 96 حدود  950 هزار شعب در کشور به وجود آمده که این موضوع در  کاهش نرخ بیکاری تاثیر مطلوبی داشته است.

 قوانلو اظهار داشت:مبلغ ۸۵۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۹۰۵ واحد صنعتی کوچک و متوسط پرداخت شد و استان گلستان در این زمینه بعد از چند استان‌ بزرگ کشور رتبه پنجم  را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان با بیان این که در سال های گذشته میزان صادرات استان به کشور ترکمنستان کاهش داشته است،تصریح کرد:خوش بختانه سال 96 علاوه بر این که به کشور ترکمنستان صادرات مطلوبی داشته ایم به 29 کشور خارجی نیز محصولات استان گلستان را صادر کرده ایم.

وی با اشاره به این که در سال 96 بالغ بر 183 کارت بازرگانی صادر شده است گفت: در این خصوص نسبت به سال 95 حدود 65 درصد رشد داشته ایم که این موضوع نشان دهنده این است که صنعت اتان رو به بهبود می باشد.

 قوانلو با اشاره به اعلام نرخ مصوب دلار از سوی دولت ادامه داد:به امید خدا امسال صادرات استان افزایش خواهد یافت،و در استان گلستان حدود 7 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

در ادامه چوپانی رییس اتاق بازرگانی استان گلستان با بیان این که سفر استاندار به کشور ترکمنستان اثرات مثبتی بر گلستان داشته است تصریح کرد:طی رایزنی هایی که انجام شد توانستیم 283 زندانی ایرانی را از زندان های ترکمنستان آزاد کنیم.

وی ادامه داد:یکی دیگر از مباحث مطرح شده در دیدار رؤسای جمهور دو کشور امتیاز صدور روادید تجاری برای استان بازرگانی بوده که این موضوع در امر صادرات و تجارت بین دو کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود و موجب تسهیل در تجارت بازرگانان ایرانی خواهد شد.

در انتها علی محمد چوپانی خاطرنشان کرد:سپرده گذاری مردم در بانک ها و عدم سرمایه گذاری آنها در بخش صنعت تولید یکی از بزرگترین مشکلات کشور است که امیدواریم این موضوع هرچه زودتر حل شود.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار