مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان:

مدیر امور طیور جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه بیش از 28 هزار تن تخم مرغ در استان تولید می شود، گفت: طی یک برنامه ریزی کلان، بیش از 50 هزار تن تخم مرغ به تولید استان افزوده می شود.

 سالانه بیش از 28 هزار تن تخم مرغ در استان تولید می شود

به گزارش گلستان24؛‌مهندس «غلامعلی هلاکو» در گفت و گو با ایسنا-‌ اظهار کرد: در حال حاضر در استان گلستان تعداد 20 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 2.2 میلیون قطعه و 7 واحد پرورش پولت به ظرفیت 490 هزار قطعه مشغول به فعالیت هستند.


وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در بحث آنفلوانزای فوق حاد طیور در سایر نقاط کشور، در سال گذشته مرغداران استان به طور داوطلبانه اقدام به توزیع مستقیم تخم مرغ برای تعادل بخشی به قیمت تخم مرغ در استان کردند که این اقدام ارزنده فضای اجتماعی مناسبی را در گلستان ایجاد کرد و این استان در تامین بخشی از نیاز تخم مرغ کشور نقش خوبی را ایفا کرد.

هلاکو با بیان اینکه تخم مرغ‌های تولیدی در استان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: برنامه‌هایی در راستای بهبود کمی و کیفی و غنی سازی تخم مرغ در دستور کار داریم.
 
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: مقدمات لازم برای اجرای یک طرح کلان زنجیره تولید تخم مرغ به صورت یکپارچه در استان نیز انجام شده که با بهره‌برداری از این طرح بیش از 50 هزار تن تخم مرغ به تولید استان اضافه خواهد کرد.

هلاکو تصریح کرد: در این زنجیره واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار به ظرفیت 3 میلیون قطعه، پرورش پولت به ظرفیت 900 هزار قطعه، پرورش مرغ مادر تخمگذار به ظرفیت60 هزار قطعه، یک کارخانه خوراک طیور، یک کارخانه فرآوری و بسته بندی تخم مرغ و غیره با سرمایه گذاری بیش از 2000 میلیارد ریال احداث می‌شود که اشتغالزایی بیش از 750 نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت مرغ تخمگذار را نوسانات قیمت نهاده‌های مورد نیاز، قدیمی و فرسوده شدن قفس‌های برخی واحدهای مرغداری و عدم ثبات در صادرات به دلیل آنفلوانزای فوق حاد طیور در سایر استان‌ها عنوان کرد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان آمادگی سازمان جهاد کشاورزی را برای اعطای تسهیلات در قالب توسعه مکانیزاسیون برای به روز کردن تجهیزات و تکنولوژی در واحدهای پرورش مرغ تخمگذار اعلام کرد و از مرغداران خواست از این فرصت مناسب برای بهبود کیفیت و افزایش تولید خود استفاده کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار