استاندار گلستان گفت:‌ کارگروه تنظیم باید بااقتدار کامل وارد بازار شده و با متخلفان برخورد کنند.

تشدید گشت‌های ویژه و نظارت بر قیمت‌ها در گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی در کارگروه تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه گشت‌های ویژه و نظارت بر قیمت‌ها در گلستان تشدید می‌شود، اظهار کرد: از بازرسان افتخاری برای بازرسی اصناف و کنترل قیمت‌ها در بازارهای استان استفاده شود.

وی تصریح کرد: کاهش تولید و اشتغال و افزایش بیکاری، کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم و در نتیجه نارضایتی‌های اجتماعی از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی است.
هاشمی با بیان اینکه باید پاسخ حملات دشمن را محکم و قاطعانه داد، خاطرنشان کرد: در این شرایط اجازه نخواهیم داد هیچ واحد تولیدی دچار تعطیلی شده یا نیروهای کارگری خود را کاهش دهد.
استاندار گلستان افزود: سامانه ۱۲۴ در دسترس مردم قرار دارد و می‌توانند تخلفاتی که در بازار در خصوص گرانفروشی، احتکار و هر تخلف دیگر صنفی رخ می‌دهد را به بازرسان اطلاع دهند تا بازرسان اصناف، تعزیرات و دیگر دستگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی که در بازار حضوری مستمر دارند رسیدگی کنند.
هاشمی با اشاره به اینکه دشمنان با حربه سیاسی، جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: در چنین شرایطی نیازمند مدیریت اقتصادی صحیحی در بخش‌های مختلف هستیم تا این گذر مهم تاریخی را هم پشت سر بگذاریم.
وی افزود: تلاش دشمن برای بستن و عدم تحقق درآمدهای ارزی است که سبب مشکل در تأمین کالاهای اساسی می‌شود، می‌تواند زمینه افزایش قیمت برخی کالاها و البته نارضایتی‌های عمومی را هم فراهم کند.
استاندار گلستان با بیان اینکه ایجاد ثبات و آرامش از اهداف کارگروه تنظیم بازار است، یادآور شد: دبیرخانه کارگروه نیز که پس از انتزاع در جهادکشاورزی مستقر شده بود، دوباره به سازمان صنعت، معدن و تجارت برگشت که این گروه باید بااقتدار کامل وارد بازار شده و با متخلفان برخورد کنند.
هاشمی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد صنوف مختلف از شرایط ناآرام و متلاطم بازار گفت: کارگروه تنظیم بازار استان‌ها به ریاست استانداران و با اختیارات ویژه‌ای تفویض شده و به صورت هفتگی برگزار می‌شود که مشکلات اصناف و مردم را بررسی خواهد کرد.
وی دو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار را برای کشور مهم دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی کارگروه تنظیم بازار سیاستگذاری، نظارت بر امور تامین و توزیع و همچنین مدیریت مطلوب است.
استاندار گلستان تصریح کرد: شناسایی و ثبت انبارها در سامانه جامع انجام شده و از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۰ انبار شناسایی و در سامانه به ثبت رسیده که در حال حاضر ویژه کالاهای اساسی است.
در پایان هرکدام از اعضای کارگروه تنظیم بازار پیشنهادات و برنامه خود را به استاندار ارائه و در مورد آنها تبادل نظر کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار