مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: بیشترین پرونده‌های مربوط به قاچاق در استان مربوط به قاچاق چوب است که عمدتا به دلیل فقر و بیکاری به‌ویژه از سوی حاشیه‌نشینان جنگل رخ می‌دهد.

قاچاق چوب در گلستان

به گزارش گلستان24؛ حسین حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیشترین پرونده‌های مربوط به قاچاق در استان مربوط به قاچاق چوب است که عمدتا به‌دلیل فقر و بیکاری به‌ویژه از سوی حاشیه‌نشینان جنگل رخ می‌دهد.

وی افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع موادغذایی، لوازم خانگی و گوشی‌های تلفن همراه از دیگر اقلام عمده قاچاق در استان هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان داشت: در 3 ماهه ابتدایی امسال 215 فقره پرونده در بحث قاچاق کالا در استان تشکیل شد که 211 فقره از آنها رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: با رسیدگی به این پرونده‌ها متخلفان به پرداخت 8 میلیارد و 419 میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شدند.

حسن پور یادآور شد: سال گذشته نیز 874 فقره پرونده در تعزیرات استان تشکیل که 786 فقره از آنها مختومه و متخلفان هم به پرداخت 33 میلیارد و 766 میلیون ریال جریمه محکوم شده بودند.

وی در خصوص نظارت مستمر بر بازار گفت: گشت‌های ویژه و مشترک با سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و غیره در سطح استان تشکیل شده و در بازار حضور مستمر دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بدون هیچ‌گونه اغماضی با خاطیان برخورد و برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار