مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: طبق برنامه برای امسال توانمندسازی بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت پوشش در دستور کار قرار دارد.

۱۲۰۰ مددجوی کمیته امداد گلستان تا پایان امسال توانمند می‌شوند

به گزارش گلستان24؛  امان‌اله حسین‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان اظهارداشت: در 2 سال گذشته 6 هزار خانواده توانمند و از گردونه حمایت خارج شدند.

وی افزود: به‌رغم توانمندسازی 6 هزار خانواده، 12 هزار خانواده دیگر پشت نوبت آمدند که بخشی وارد چرخه دریافت خدمات شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطرنشان کرد: 50 درصد خانواده‌های تحت پوشش ظرفیت کار دارند که نگاه این است که برای هرکسی که ظرفیت کار دارد، شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه برای امسال توانمندسازی بیش از یک‌هزار و 200 مددجوی تحت پوشش در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال عملکرد بهتری در این بخش داشته باشیم.

حسین‌پور با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنان سرپرست خانوار هستند، اظهارداشت: 36 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد قرار دارند که تأکید ما بر توانمندسازی آنان است.

وی ادامه داد:  بیش از 60 درصد اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای زنان سرپرست خانوار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بیان داشت: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که داریم متقاضیان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره و کسب مهارت، می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار شوند.

وی گفت: اینگونه نیست که مددجویان را به حال خود رها کنیم بلکه 5 سال نظارت برکسب و کار و حمایت از آنان را در برنامه داریم.

حسین پور افزود: حتی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات نیز به مددجویان کمک می‌کنیم. در همین راستا همه فرش‌های تولیدی مددجویان را به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم. علاوه براین در بحث خوشه‌سازی و کمک به فروش محصولات مددجویان نیز ورود کرده‌ایم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار