مدیر کل شیلات گلستان خبرداد:

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: پیش بینی می شود، صادرات میگو گلستان در سال جاری بیش از ۱۳ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

۱۳ میلیون دلار ارزآوری از طریق صادرات میگو گلستان پیش بینی می شود

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی در دیدار سفیر کشور ترکمنستان از مجتمع میگوی شهرستان گمیشان، اظهار کرد: میگو گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال‌کشی شده و ضریب تبدیل غذایی مناسب در کشور منحصربه‌فرد است.

وی افزود: به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی هر ساله بالغ بر ۸۰ درصد از این محصولات صادر می شود که در سال گذشته ۵.۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور و استان به همراه داشته است.

قدس علوی تصریح کرد: پیش بینی می شود این میزان در فصل پرورش جاری از محل صادرات میگو به بازارهای هدف خارجی به بیش از ۱۳ میلیون دلار ارزآوری ارتقا یابد.

وی با اشاره به اتمام کار زیرساخت های راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان اظهار کرد: با راه اندازی این خط مسیر صادرات میگوی گمیشان با کانتینرهای سردخانه دار ریلی به کشورهای اوراسیا خاصه روسیه هموارتر خواهد شد.

قدس علوی ضمن تأکید بر فراهم بودن انتقال تجارب خوب استان در حوزه فعالیت های شیلاتی مانند تکثیر و پرورش میگو، تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس و پن به بازارهای هدف خارجی، تصریح کرد: در این خصوص شیلات گلستان آمادگی همکاری دوجانبه با دیگر کشورها در خصوص موارد مذکور را اعلام می دارد و ضمن استفاده از امکانات حمل و نقل دریایی و ریلی محصولات خود را از این طریق به بازارهای هدف خارجی خصوصا روسیه منتقل خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار