مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان:

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: زیر ساخت های گلستان دیگر جوابگوی ورود بی رویه مهاجران نیست.

زیر ساخت های گلستان جوابگوی ورود مهاجران نیست

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با مهر، اظهار کرد: ورود بی رویه مهاجران از استان هایی چون خراسان شمالی، جنوبی، سمنان و سیستان و بلوچستان به دلیل خشکی آب و هوا موجب شده تا زیر ساخت های گلستان دیگر جوابگوی رفع نیازهای شهروندان بومی و غیر بومی نباشد.

وی افزود: گرگان، گنبد، کلاله، گالیکش و رامیان از جمله شهرهای مورد هدف مهاجران برای اسکان و اشتغال هستند که در این بین گرگان و گنبد بالاترین میزان ورودی مهاجران را به خود اختصاص داده اند.

چراغعلی با بیان اینکه ورود بی‌رویه مهاجران آسیب هایی چون افزایش حاشیه نشینی را در پی دارد، بیان کرد: گستردگی حواشی شهرهای بزرگی از جمله مرکز استان و گنبد در دو سال اخیر نشان دهنده افزایش جمعیت حاشیه نشینی در استان است که همین امر پیامد هایی چون تصرف و ساخت و سازهای غیر قانونی را در پی دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آسیب هایی چون افزایش تکدی گری، کودکان کار و اعتیاد از دیگر مسائلی است که گریبان این دو شهر بزرگ در استان را گرفته است و به رغم اجرای برنامه های متعدد پیشگیرانه، اما همچنان شاهد افزایش آن هستیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: شهرداران و فرمانداران شهرهای مهاجر پذیر باید بر طبق قانون جوابگوی اتفاقاتی که به دلیل افزایش مهاجرت ها رخ می دهد باشند.

چراغعلی افزود: یکی از دلایلی که موجب شده گلستان با پنج و چهار دهم درصد یکی از  چند شهر تراز اول کشور در زمینه حاشینه نشینی شناخته شود، مساله ورود بی رویه مهاجران است که تا کنون برای آن تدبیری جدی اندیشیده نشده است.

به گفته وی مهاجرت های خاموش به گلستان زنگ خطری برای مدیران اجرائی بخش های مختلف گلستان است که در صورت کم توجهی به این مساله، در سال های پیش رو گلستان هم ممکن است با مشکلات زیادی در زمینه منابع آبی و حتی خشک‌سالی روبرو شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار