رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس گفت: کتابخانه عمومی مصلی امام جعفر صادق ( ع) ۳ سال گذشته به دلایلی تعطیل شد و اکنون مکان سابق فرمانداری گنبدکاووس برای انتقال این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

بازگشایی کتابخانه عمومی گنبد پس از سه سال تعطیلی

به گزارش گلستان24؛زهرا نقی‌نسب شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در گنبدکاووس اظهار داشت: مکان فعلی در نظر گرفته شده 375 مترمربع است و به مدت 5 سال در اختیار کتابخانه عمومی شهرستان خواهد بود و حدود 2 برابر مکان سابق کتابخانه عمومی است.

وی با اشاره به قدیمی بودن ساختمان سابق فرمانداری افزود: طبقه پایین این مکان در اختیار ما است اما از آنجایی که این ساختمان قدیمی و چند سالی است رها شده است, نیاز به تعمیرات اساسی بنا بر استاندارد کتابخانه دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: براساس برآورد اولیه, زیباسازی و تعمیرات نیاز به 20 میلیون تومان هزینه دارد و تجهیز این کتابخانه نیز حدود 40 میلیون تومان نیاز است که اداره کل تجهیز آن را تقبل خواهد کرد.

نقی نسب تاکید کرد: این کتابخانه مختص خواهران خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود از آغاز سال تحصیلی جدید, اوایل پاییز به بهره‌برداری برسد, حدود 12 هزار نسخه با حدود 4 هزار عنوان کتاب از مکان سابق به این کتابخانه منتقل خواهد شد.

وی یادآور شد: سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از شهرداری, در اینچه‌برون 2 میلیون تومان تا پایان تیرماه بوده که پرداخت شد و سهم نیم درصد شهرداری گنبدکاووس, بقیه سال گذشته 100 میلیون بوده که در سال جاری 20 میلیون آن پرداخت شده و 82 میلیون تومان باقیمانده سال گذشته, هنوز پرداخت نشده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرداری گنبدکاووس, نسبت به شهرداری‌های دیگر شهر استان, نسبت به پرداخت نیم درصد, بسیار خوب عمل کرده است.

وی اظهار کرد: کتابخانه‌های شهرستان تا آخر مردادماه سال جاری وارد قفسه‌خوانی می شود و در این مدت زمانی, کتابخانه‌ها برای آمارگیری, کتاب امانت نخواهند داد و علاقمندان تنها می‌توانند در سالن مطالعات, کتاب را مطالعه کرده و بازگردانند.

نقی‌نسب در باره عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: در سال جاری, 9 مردادماه, روز انتقال خون, 19 آبان ماه روز جهانی علم و 25 اسفند ماه روز بزرگداشت پروین اعتصامی, عضویت در همه کتابخانه‌های عمومی گلستان رایگان خواهد بود, همچنین مختص در گنبدکاووس اول مهرماه سال جاری و 9 دی ماه روز بصیرت ,عضویت در کتابخانه‌های شهرستان رایگان است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس افزود: در 27 شهریور ماه تنها کتابخانه مختومقلی‌فراغی و در 16 مهرماه روز جهانی کودک در کتابخانه شهید بهشتی عضویت رایگان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه کرند و اینچه‌برون در نوار مرزی و منطقه محروم قرار دارد, عضویت در این 2 کتابخانه در طول سال 100 درصد رایگان بوده و هزینه صدور کارت نیز دریافت نمی‌شود.

نقی‌نسب اظهار داشت: تا پایان تیرماه سال جاری, 3 هزار و 800 نفر در حوزه شهرستان به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآمدند و 15 هزار نسخه کتاب به صورت امانت خارجی و داخلی کتابخانه در این مدت صورت گرفته است که در سال گذشته این میزان 9 هزار و 500 نسخه بوده و نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

وی درباره جشنواره رضوی گفت: در مرحله نخست در حوزه مکتوب, نقاشی در رده کودک, نوجوان, جوان و بزرگسال تاکنون 937 هزار نفر ثبت‌نام کردند و امید داریم در حوزه آنلاین نیز بتوانیم 3 هزار نفر را ثبت نام کنیم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان در نظر دارد انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را در استان راه‌اندازی کند و از هر شهرستان خیرین و افرادی که چه به لحاظ مادی, معنوی, فکری و با نفوذ و روابط قوی اجتماعی خود می‌تواند, دعوت به همکاری کند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار