شهردار گرگان:

«عبدالرضا دادبود» در بازدید از پروژه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان گفت: شهرداری گرگان با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا گرگان اقدام خواهد کرد.

شهرداری گرگان با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا گرگان اقدام خواهد کرد.

به گزارش گلستان24؛ «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان ضمن بازدید از روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان؛ با سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار سرهنگ جمشیدی ضمن خیر مقدم، خلاصه ای از ماموریت‌ها و وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تشریح و اظهار داشت: ساخت و بهره برداری از مرکز فرهنگی یکی از مطالبات اصلی و مهم خانواده های معظم شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است و چنانچه این مرکز ساخته شود می‌تواند به عنوان یک معدن بسیار ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت به نسل های حال و آینده باشد.

وی افزود: ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری که در این مکان وجود دارد می تواند نقطه اتکایی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن باشد و با وجود 8 شهید گمنام در تپه نورالشهدا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس محل ارزشمندی برای برنامه های فرهنگی و گردشگری و تفرجگاهی خواهد بود؛ از طرفی مطالعات و توقع مردم ولایتمدار استان خانواده معظم شهدا، رزمندگان، پیشکسوتان و فرماندهان در خصوص این مکان معنوی و ارزشمند هر روز بیشتر می‌شود و با توجه به این مطالبه اهتمام و نگرش جدی مسئولین استان به ویژه شهردار محترم که خود از چهره های ارزشی نظام هستند حائز اهمیت است که الحمدالله این اهتمام در عموم مسئولین استان باالاخص استاندار محترم و معزز وجود دارد.

در ادامه دکتر «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان بیان داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و بهره برداری از آن جزو ضروریات اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است و همه ما وظیفه داریم در قبال شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دین خود را ادا نماییم و انشاالله با تصمیماتی که گرفته خواهد شد شهرداری هم برابر قوانین اهتمام جدی برای ساخت آن خواهد داشت و از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

وی افزود: اینجا به عنوان یک منطقه خاص از چند لحاظ قابل تامل است؛ اول اینکه مزار شهدای گمنام و زیارتگاه مردم است و دوم از نظر معماری نیز خوب طراحی و ساخته شده است و قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: تفاوت این مکان با مکان های دیگر قداست و ویژه بودن آن است و شهرداری گرگان بخشی از موضوعات مطالعات گردشگری را به این مکان اختصاص داده است چون این مکان قابلیتهای اقتصادی ویژه ای هم دارد که می توانیم در قالب تفرجگاهی مذهبی-گردشگری دیده شود و می توانیم برنامه ریزی کنیم که به عنوان تفرجگاه ویژه در طول سال خصوصاً در مناسبت‌های خاص از این فضا استفاده کنیم؛ لذا شهرداری نگاه مثبتی به این پروژه دارد و با نگاه گردشگری در فضاسازی تپه نورالشهدا گرگان نیز اقدام خواهد کرد.

خاطرنشان می شود در این دیدار، سرهنگ «سیدعلی مهاجر» معاون اجرایی سپاه نینوا استان گلستان و سرهنگ «باقر رحمانی» فرمانده سپاه گرگان حضور داشتند و بر ضرورت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تاکید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار