شهردار مرکز استان گلستان:

شهردار گرگان افزون بر 720هکتار از مساحت شهر را در زمره بافت های ناکارآمد بیان کرد و گفت: احیای بافت های ناکارآمد با رویکرد جذب گردشگر، برنامه مهم شهرداری گرگان است.

توجه ویژه به بافت قدیم گرگان ، افزایش امید برای توسعه گردشگری است

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا دادبود روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری گلستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در گرگان برگزار شد اظهار کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی هدفمند و بلند مدت این بافت را به منطقه ای با حداکثر امکانات برای بهره مندی مردم و به خصوص گردشگران تبدیل کنیم .
وی بیان کرد: از کل مساحت گرگان ، 275 هکتار بافت فرسوده، 151 هکتار بافت قدیم و 295 هکتار سکونتگاه غیررسمی است که سال گذشته برای فراهم آوردن امکاناتی چون توسعه فضای سبز، خدمات آموزشی و بهداشتی و مانند آن بیش از 220 میلیارد ریال توسط شهرداری هزینه شد.
شهردار گرگان اضافه کرد: در سال گذشته مجموعه بزرگ تجاری در بافت قدیم به مساحت بیش از 6 هکتار اجرا و تکمیل شد که امیدواریم مشابه این طرح در دیگر مناطق این بافت اجرا و زمینه ساز تحول گسترده در این مناطق شود .
دادبود ادامه داد: هدف نهایی از توجه ویژه به بافت قدیم گرگان ، افزایش امید برای توسعه گردشگری است که فراوانی ظرفیت های گرگان با وجود خانه های تاریخی متعدد رسیدن به این هدف را آسان تر و در دسترس تر می کند.
وی بیان کرد: مطابق برآوردهای انجام شده، 20 درصد مساحت کنونی شهر گرگان شامل بافت های ناکارآمد است که امیدواریم تکمیل طرح های در دست اقدام بتواند به احیای این مناطق منجر شود. 
شهردار گرگان گفت: براساس برآوردهای انجام شده فراهم کردن زیرساخت های کامل در بافت فرسوده و ناکارآمد گرگان به یکهزار و 140 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد که تلاش می شود زمینه رفع این نیازها را با جذب به موقع اعتبارات فراهم کنیم. 
به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح های راهداری و فرودگاه گرگان و حضور در نشست ستاد بازآفرینی شهری به استان گلستان سفر کرد.
در بدو ورود عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به فرودگاه گرگان؛ استاندار گلستان و شماری از مسئولان استانی از او استقبال کردند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین نماز عید فطر را با مردم کلاله در شرق استان گلستان اقامه می کند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار