سرپرست اداره کل ثبت احوال گلستان گفت: تاکنون 80 درصد از جمعیت یک میلیون و 376 هزار نفری واجد شرایط ، برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان اقدام کرده اند.

اقدام 80 درصد گلستانی ها برای کارت هوشمند ملی

به گزارش گلستان24؛ابوبکر دونلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: دراین پیوند یک میلیون و 40 هزار واجد شرایط با حضور در دفترهای پیشخوان و ادارات پست در استان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام و بیشتر آنان کارت خود را نیز دریافت کرده اند.
به گفته وی، حدود پنج درصد با وجود اطلاع رسانی هنوز برای دریافت کارت مراجعه نکرده اند که درخواست می شود سریعتر در این زمینه اقدام کنند.
دونلو همچنین ازاستمرار ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: افراد واجد شرایط می توانند برای نوبت گیری در سامانه ثبت احوال اقدام کرده و سپس به 35 مرکز در دفترهای پیشخوان و ادارات پست شهرستان های استان به این منظور مراجعه کنند.
مرحله پیش پایلوت صدور کارت هوشمند ملی در بهمن سال 88 در استان قم و با ثبت نام از 53 نفر از اعضای خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان آغاز شد و اکنون در تمامی استان ها صدور آن برای افراد واجد شرایط در دست اجرا است.
افراد بالای 18سال با ثبت درخواست در سامانه ثبت احوال می توانند نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا ساکن بوده و از اقوام و مذاهب گوناگون هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار