مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سال ۹۶، مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در حوزه صنایع دستی استان پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات برای توسعه صنایع دستی گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی، اظهار کرد: در سال ۹۶، مبلغ ۳۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در حوزه صنایع دستی استان پرداخت شد.

وی افزود: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان با پیگیری ها و تعاملات به عمل آمده با بانک های عامل، سال گذشته به ۴۲۶ نفر از هنرمندان فعال استان گلستان تسهیلات داده شد.

کریمی در ادامه به تسهیلات پرداختی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد هزار و ۴۸۱ طرح در سامانه کارا بخش اشتغال روستایی و عشایری ثبت نام کرده اند که از این تعداد مبلغ ۳۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال به ۲۶۹ طرح پرداخت شده است.

کریمی اضافه کرد: همچنین ۴۱ طرح در سامانه کارا بخش اشتغال فراگیر ثبت نام کرده که از این تعداد سه طرح به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان با ۸۰ رشته در زمینه اشتغال زایی نقش پررنگی داشته است و با توجه به گرایش استفاده از صنایع پاک و دوری از اقتصاد تک محصولی نظیر نفت؛ تولید و مصرف صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند به عنوان عاملی موثر در رشد و توسعه اقتصادی میهن عزیزمان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار