پیگیری وضعیت دیوار تاریخی گرگان

پیگیری وضعیت دیوار تاریخی گرگان با حضور معاون رئیس جمهور و واکسینه شدن بیش از یک میلیون راس دام در گنبدکاووس از مهم‌ترین اخبار و رویدادهای کوتاه استان گلستان است.

واکسیناسیون ‌یک میلیون راس دام در گنبدکاووس‌

به گزارش گلستان24، نادر گوکلانی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال 261 هزار مترمربع از اماکن دامی و 12 هزار و 750 راس دام شهرستان گنبدکاووس سمپاشی شدند.

وی افزود: در 6 ماه نخست امسال همچنین یک میلیون و 109 هزار و 410 راس انواع دام در شهرستان گنبدکاووس بر علیه بیماری واکسینه شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در 6 ماه اول سال جاری تعداد 5 میلیون و 75 هزار و 20 قطعه در شهرستان جوجه‌ریزی شده و یک میلیون و 71 هزار و 406 قطعه مرغ در کشتارگاه، کشتار شده است.

گوکلانی اظهار کرد: در این مدت از 3 هزار و 477 مراکز توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی بازدید شد که 23 مورد به مراجع قضایی مرجوع شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: همچنین برای 6 هزار و 990 مورد گواهی بهداشتی صادر و 10 هزار و 905 مورد نیز آزمایشات سرولوژی و میکروبی انجام شده است.

گوکلانی گفت: در این 6 ماه 11 مورد کلاس آموزشی برای آشنایی دامداران، مرغداران، دهیاران، قصابان و غیره با بیماری دام مانند تب برفکی، آنفلوآنزا، بیماری‌های آبزیان برگزار شده تا بتوانند با آشنایی، با این بیماری مقابله یا از بروز آن جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: بزرگترین میدان عرضه دام زنده کشور در شهرستان گنبدکاووس هم یکی از این مراکز معتبر است که تامین کننده بخش زیادی از دام‌های قربانی به ویژه در شرق استان است.

معاون رئیس جمهور برای پیگیری مرمت و احیا دیوار دفاعی گرگان به گلستان سفر می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای پیگیری مرمت و احیا دیوار دفاعی گرگان به استان گلستان سفر می‌کند.

ابراهیم کریمی اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده توسط این اداره کل و حمایت‌های مدیران ارشد استانی و کشوری به خصوص نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور از طرح مرمت و احیاء دیوار دفاعی گرگان، سبب شده است که دیوار دفاعی گرگان به یک دغدغه ملی تبدیل شود.

وی افزود: در همین باره نامه‌ای خطاب به آقای سلطانی‌فر ارائه شد که وی نیز فرمودند لازم است برای مرمت و احیاء دیوار دفاعی گرگان کار ویژه‌ای انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم اعلام کردند در یک ماه آینده در سفری به استان گلستان در این باره تصمیم‌گیری می‌کنیم.

2 تعاونی صنایع‌دستی در میان تعاونی‌های برتر استان گلستان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 2 شرکت تعاونی در زمینه تولید صنایع دستی ترکمن موفق به کسب عنوان تعاونی برتر در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان گلستان شدند.

سارا اخوت افزود: مراسم یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان گلستان با حضور محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سعید مازندرانی مدیرکل  تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  استان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

وی اظهار کرد: از تعداد 539  تعاونی  18 تعاونی به عنوان تعاونی برتر انتخاب شدند که از این میان، شرکت تعاونی صنایع دستی ابریشم طلایی بانوان مراوه‌تپه  به مدیریت آرزو حاجیلی دوجی در زمینه تولید و فروش صنایع دستی ترکمن و شرکت تعاونی گل‌نگار ترکمن از شهرستان بندرترکمن به مدیریت زلیخا عادلی موفق به کسب عنوان تعاونی برتر در بین تعاونی‌های استان گلستان شدند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار