کارشناس مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان:

کارشناس مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: پس از رتبه بندی خبرنگاران ثبت نام شده در خانه مطبوعات، رتبه بندی خبرنگاران خبرگزاری ها به زودی انجام می شود.

انجام رتبه بندی خبرنگاران خبرگزاری ها

به گزارش گلستان24؛ایرج رمضانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیران مسئول و یا نماینده هایی که خبرنگار هستند و افراد شاغل در خبرگزاری که به هر دلیل نتوانستند عضو این سامانه شوند را در اولویت رتبه بندی قرار خواهیم داد و چنانچه با موفقیت پایان یابد، گلستان جزو استان هایی است که رتبه‌بندی خبرنگاران را برای اولین بار در سطح کشور تا پایان امسال به اتمام خواهند رساند.

وی در جواب این سوال که چگونه برخی افراد بدون داشتن آثار نوشتاری و سابقه مطبوعاتی در خانه مطبوعات عضویت دریافت کرده اند، گفت: این سامانه متعلق به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد است و هیچ گونه استعلامی از استان ها برای خبرنگارانی که در آن ثبت نام می کنند، نمی گیرد.

رمضانی فر با بیان اینکه کارشناسان اداره کل ارشاد گلستان هم به این موضوع انتقاد دارند، گفت: با توجه به اینکه  بسیاری از استعلام‌ها، اسناد و مدارکی را که برای ارزیابی نیاز است، به صورت الکترونیکی در سامانه بازگذاری می شود، درصد خطا را هم بالا می برد و باید ساز و کار جدیدی برای بررسی افرادی که به عنوان خبرنگار عضو خانه مطبوعات می شوند، وضع شود.  

وی افزود: زمانی که سامانه سمان هم فعال بود، برخی افراد اسنادی را سند سازی کرده و در سامانه بارگذاری کرده بودند و حتی کارت روزنامه نگاری هم دریافت کردند که این اتفاق در بسیاری از استان ها افتاده بود.

رمضانی فر ادامه داد: دوران آقای انتظامی و در دولت جدید در استان‌های دیگر با همان روش سامانه های دیگری تدارک دیده شد که این سامانه هم در واقع مصون از خطا و اشتباه نیست و کارشناسان  ادارات فرهنگ و ارشاد استانها بر آن واقف هستند و پیشنهاداتی هم برای رفع این ایرادها به گرداندگان این سامانه داده شده که امید داریم اجرائی شود.

وی افزود: در همین راستا گلستان پیش قدم شد و در زمان مدیریت قبلی ارشاد گلستان، برای رفع چنین خطاهایی در اولین گام رتبه‌بندی خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات بودند در دستور کار قرار گرفت که این مساله با تغییر مدیریت به تاخیر افتاد، اما مجدد از سرگرفته خواهد شد.

کارشناس مطبوعاتی ادراه کل فرهنگ و ارشاد گلستان در رابطه با انجام برنامه های روز خبرنگار هم گفت: امسال پنج روز قبل از ۱۷ مرداد نمایشگاهی را با رویکرد جدیدی ویژه نشریات و خبرگزاری‌های استان، به همراه پایگاه خبری برگزار خواهد شد، که روز آخر نمایشگاه به ۱۷ مرداد ختم خواهد شد و اطلاع رسانی لازم هم در این زمینه برای رسانه های استان و شهروندان انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار