طهماسبی : در جمهوری اسلامی حیاط خلوت نداریم

همزمان با بیانات طهماسبی مبنی بر نداشتن حیاط خلوت در جمهوری اسلامی ،، چند کیلومتر آن طرف تر در ارشاد گلستان دور میدان فخرالدین اسعد گرگانی ، سایت گلستان ما بخاطر انتقاد از عملکرد 8 ماهه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خود اداره کل فیلتر شد!

آیا حیاط خلوتی بنام ارشاد گلستان داریم!

به گزارش گلستان 24، علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان را باید یکی از چهره های متفاوت دولت تدبیر و امید در استان گلستان دانست . چهره ای که علاوه بر شاخصه های تدبیر و امید و همراهی با این جریان حتی تا رده های میانی اصلاح طلبی و جوانان فعال سیاسی ، رگه هایی از اصولگرایی را هم در خود دارد و همواره از او به عنوان یک چهره فراجناحی نامبرده می شود .

شاید این نکته را هم شنیده باشید که علی اصغر طهماسبی چند روز بعد از معارفه خود به سمت معاون استانداری گلستان ، به دیدار آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان می رود و بعد از بلند شدن از محضر ایشان ، همانجا اعلام می کند که به دیدار بیت آیت الله طاهری می رود . وی در توجیه این گفته خود اعلام کرده بود که این جمله را گفتم تا از شایعات بعدی پیرامون این دیدار ، خودم جلوگیری کرده باشم .

علی اصغر طهماسبی رئیس شورای هماهنگی اطلاع رسانی و روابط عمومی های استان نیز می باشد و در این راستا یکی از مسئولانی است که می تواند در بحث آزادی بیان و حمایت از مطبوعات و رسانه ها نقش بارزی ایفا کند .

سخنان اخیر وی در جمع روابط عمومی های استان و جشنواره نظم و امنیت عمومی که توسط پلیس برگزار شد موجی از خوشحالی و امید را در رسانه های استان باز کرد که تا بحال بخاطر یک انتقاد کوچک فراموش شده اند و یا روابط عمومی ها علیه آنها گارد نامناسب گرفته اند.

طهماسبی گفت : در جمهوری اسلامی حیات خلوتی نداریم و بجز اسرار محرمانه نظام بقیه فعالیتها قابل نقد می باشد و مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب حق دارند بدانند که در کشور و استان چه می گذرد .

برخی خبرنگاران ، بیان این سخنان را تا بحال بی سابقه توصیف کرده و گفتند تا کنون چنین حرفهایی را از مسئولان استانی نشنیده بودند اما نکته ای که آقای طهماسبی بداند اینست که همزمان با اظهار این سخنان ایشان در سالن استانداری در جمع روابط عمومی ها ، چند کلومتر آن طرف تر در ارشاد گلستان دور میدان فخرالدین اسعد گرگانی ،  سایت گلستان ما بخاطر انتقاد از عملکرد 8 ماهه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خود اداره کل فیلتر شد!

طبق بررسی ها متوجه شدیم که این اقدام یعنی فیلترینگ سایت گلستان ما فقط در حوزه فرهنگ و ارشاد گلستان بوده و گویا کارکنان و پرسنل این سازمان نمی توانند به صفحه اصلی سایت و مطالب آن دسترسی داشته باشند و علت آن هم هنوز توضیح داده نشده اما حجت الاسلام فضیلت در گفتگو با چند سایت محلی مثل گلستان شرق و گل رامیان اظهار کرده که نقد هشت ماهه مبنای درستی نداشته و سیاه نمایی از عملکرد ارشاد بوده است .

اما آقای طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان به این نکته توجه داشته باشد که نقد هشت ماهه سایت گلستان ما از عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان فقط از سر دلسوزی بوده است .

یعنی یک سایت و رسانه ها حق ندارند بدانند که چرا همزمان با شروع ایام فاطمیه و درست زمانی که تعدادی از جوانان دانشجو در مسجد دانشگاه گلستان با یک شهید گمنام مراسم وداع گرفته بودند در گوشه دیگری از این شهر حمید عسگری مشغول اجرای کنسرت بود!

یعنی مردم و رسانه ها حق ندارند بدانند که چرا نمایشگاه کتاب که بزرگترین رویداد فرهنگی استان گلستان و حتی کشور است و هشت سال گذشته نیز اجرا شده امسال اجرا نشده است !

یعنی مردم حق ندارند بدانند که چرا مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان معاون ضعیفی برای این اداره کل انتخاب کرده که اولا سوابقی در حمایت از فتنه دارد و ثانیا دیدگاهش منحصر به حمایت از رسانه های کاغذی است و در مراسم روز خبرنگار نیز آن فضاحت به بار آمد که فقط دو نفر به رسانه های مکتوب و یک نفر از خبرگزاری ها سهمیه دادند و بقیه خبرنگاران از دور خارج شدند !

این چطور رابطه عالی مدیر کل با خبرنگاران است که وقتی ارشاد گلستان نشست خبری با مهمان بحرینی می گذارد 4 نفر هم نمی آیند و شیخ فضیلت بجای استفاده از وقت ، نزدیک به یک ساعت با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها آن هم در مقابل چشمان مهمان خارجی ، بحث و جدل می کند .

آقای طهماسبی ؛ حال بنظر شما ارشاد گلستان برای خودش حیاط خلوت ایجاد نکرده و برای فرار از پاسخگویی فرافکنی نمی کند ! بهتر نبود آقای فضیلت با دیدگاه بازتری به شبهات و سوالات پاسخ می داد !

با این رویکرد ارشاد گلستان بعید نیست در آینده شاهد حوادثی چون شیراز باشیم که نسبت به علی مطهری آن برخورد های زشت صورت گرفت چون افراط نتیجه افراط گرایی است یعنی اگر در برگزاری ها کنسرت ها یک مقدار اعتدال صورت بگیرد و نگاهی هم به تقویم شود تا در ایام مذهبی مردم کنسرت برگزار نشود مردم هم مخالفتی ندارند.

 اما وقتی این همه بی نظارتی و هجمه گسترده که در یک ماه 4 تا کنسرت برگزار می شود و از طرفی کل سطح شهر را با بنر های بزرگ پر می کنند که فلان جا کنسرت برگزار می شود ، ملت مسلمان هم کاسه صبرشان لبریز می شود و ممکن است در آینده شاهد چیزهایی باشیم که در شان شهر فرهنگ دوست گرگان نیست پس از همین الان جلوی تندروی هایی که در ارشاد گلستان در زمینه برگزاری کنسرت صورت می گیرد را بگیرید. 

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار