فرماندار بندرترکمن:

فرماندار بندرترکمن گفت: کشاورزان از اجرای فاز یک زهکشی اراضی اولویت دار گلستان راضی بودند.

رضایت کشاورزان از اجرای فاز یک زهکشی اراضی اولویت دار گلستان

به گزارش گلستان24؛الیاس گیوه چی، ظهر پنجشنبه، در آیین عملیات کلنگ زنی فاز دوم زهکشی اراضی اولویت دار گلستان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهور زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان از دریای خزر تا سد گلستان مصوب شده بود.

وی افزود: در سال ۹۵، حدود ۲۲ هزار هکتار از این مصوبه در شهرستان های بندرترکمن و گمیشان با حضور استاندار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

گیوه چی گفت: دو حوزه برای پروژه تعریف شد یک حوزه مربوط به امور آب بود که کانال های درجه یک و دو را تقبل کرد و حوزه جهاد کشاورزی که حفر و لایه روبی کانال های درجه سه و چهار را پذیرفت.

فرماندار بندرترکمن اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی امور آب، ۶۰ درصد و پیشرفت فیزیکی جهاد کشاورزی ۲۵ درصد است، جهادکشاورزی ۱۸۰ کیلومتر کانال را تقبل کرده بود و به لحاظ عدم پرداخت هزینه زمین های کشاورزان بیش از ۴۰ کیلومتر آن محقق نشده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم با حضور وزیر نیرو اعتبار لازم برای طرح تسریع شود زیرا این پروژه در منطقه بسیار تأثیرگذار است، مخصوصاً در فصل برداشت امسال کشاورزان رضایت خوبی داشتند و در بعضی نقاطی که زهکشی شده بود دو برابر محصول برداشت شد.

گیوه چی بیان کرد: کشاورزان ما قبل از اجرای پروژه از آن استقبال نکردند ولی به لحاظ اجرای خوب طرح و ثمرات مثبت آن راضی هستند و امیدواریم که مابقی زهکشی هم اجرایی شود تا شهروندان و کشاورزان ما بتوانند در حوزه کشاورزی بهتر از سال های گذشته عمل کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار