رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان این‌که طرح‌های اشتغالزایی و اقتصادی در روستاها مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد، گفت: 160 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 4 تا 6 درصد برای حمایت از اشتغال روستایی در گلستان در نظر گرفته شده است.

160 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گلستان

مهندس «حسین پیشقدم» در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی در خصوص طرح‌های توسعه پایدار منظومه، سند توسعه و اشتغالزایی، گفت: 119 روستای استان در هدف بند الف ماده 27 برنامه ششم توسعه در راستای توسعه و بهبود اشتغال روستایی قرار دارد.

وی افزود: حضور مشاوران استان‌های دیگر در گلستان می‌تواند زمینه مراوداتی بین گلستان و دیگر استان‌ها را فراهم آورد.

پیشقدم خطاب به مشاوران طرح، خاطرنشان کرد: 625 روستای استان بالای 100 خانوار جمعیت دارند و می توانید از ظرفیت افراد تاثیر گذار در روستاها جهت ارتقا داده و اطلاعات خود استفاده کنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، شاخص انتخاب روستاها را نظر کارشناسی فرمانداری ها دانست و گفت: باید تلاش کنید طرح ها واقع گرایانه و ملموس باشد و در عین حال ما نیز تلاش می کنیم با استفاده از طرح های شما مشاوران به پروژه های خوب اشتغالزایی و اقتصادی برسیم.

وی گفت: کار اجرایی در کنار کار مطالعاتی برای ما ارزشمند است و ارائه طرح‌هایی که چرخه اقتصادی در روستا و منطقه ایجاد کند ارزشمند است.

پیشقدم ادامه داد: حتی اگر مشاوران برنامه مشخصی را برای طرح و پروژه نیمه کاره‌ای ارائه کنند ما از آنان حمایت می‌کنیم و به یکی از 9 روش واگذاری ادامه همکاری خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به سند آمایش سرزمین استان، یادآور شد: 37 سند برای آمایش سرزمین استان آماده شده که مشاوران می‌توانند از اطلاعات و داده‌های آن استفاده کنند.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار