از 15 مرداد نخستین جشنواره تابستانه لبخند گرگان به مدت 30 شب در مرکز استان برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره تابستانه «لبخند گرگان»

به گزارش گلستان24؛به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان، شهردار گرگان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی شهروندان، اشتغال و رونق اقتصادی مرکز استان برای نخستین بار برگزار می شود.
دکتر عبدالرضا دادبود افزود: این جشنواره با حمایت شهرداری گرگان و همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در قالب اجرای جشن و جُنگ شبانه، مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای موسیقی زنده و آتش بازی و... در نزدیک ترین مسیر به بزرگراه شهید کلانتری و در مجاورت چندین شهرک پرجمعیت شهر (فرهنگیان، ویلاشهر، جواد الائمه، سجادیه و امام حسین (ع) برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری سیرک بین المللی برای نخستین بار در گرگان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون سیرک بین المللی در شمال کشور برنامه ای نداشته و برای نخستین بار در گرگان این برنامه اجرا می شود.
شهردار گرگان با اشاره به این که این جشنواره تابستانه و سیرک بین المللی از 15 مرداد به مدت یکماه ادامه می یابد، تصریح کرد: همچنین در این مدت نمایشگاه و بازارچه کالای ایرانی با حضور تولیدکنندگان برتر کشور در مجاورت سیرک و محل برگزاری جشنواره دائر می شود. وی ادامه داد: این سیرک بین المللی که برای نخستین بار در شمال کشور برنامه خواهند داشت هنرمندانی از کشورهای روسیه، آفریقا، ترکیه، فلسطین و ایران حضور دارند. دادبود به مکان برگزاری جشنواره تابستانه لبخند گرگان و برنامه های جانبی آن اشاره و بیان کرد: این جشنواره، سیرک و نمایشگاه کالای ایرانی با حمایت شهرداری گرگان و مشارکت بخش خصوصی در کوی مریم (مریم آباد) برگزار می شود. وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری گرگان تلاش دارد فشار و بار ترافیکی محور ناهارخوران را کاهش دهد، اظهار کرد: سعی داریم برنامه های نمایشگاهی و جشنواره های شهری را به محورهای کم ترافیک مانند هزارپیچ و مریم آباد منتقل کنیم تا هم از تمرکز و ترافیک محور ناهارخوران بکاهیم و هم توازن اقتصادی بین محلات مختلف شهر برقرار کنیم.
شهردار گرگان با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته هیچ سیرکی در گلستان برگزار نشده است، گفت: مدیریت شهری گرگان حمایت کرد تا این سیرک بین المللی برای نخستین بار در شمال کشور برنامه داشته باشد.
وی افزود: با حمایت شهرداری گرگان از این مجموعه (سیرک) و تحویل زمین و انجام تبلیغات شهری، قرار شد بخش خصوصی امتیازات ویژه ای را برای مردم فهیم گرگان درنظر بگیرد.
وی به جزییات بیشتری از این امتیازات اشاره و بیان کرد: مبلغ بلیت سیرک های بین المللی در این سطح در سایر شهرهای کشور مانند کیش، تهران، اصفهان، مشهد و ... حداقل 70 هزار تومان به فروش می رسد اما برای رفاه حال شهروندان گرگانی مبلغ بلیت این سیرک بین المللی در گرگان بین 10 تا 25 تومان عرضه می شود.
دادبود با بیان اینکه چادر بزرگ سیرک در مریم آباد با گنجایش هزار نفر برپا شده و بخش خصوصی هم اکنون در حال انتقال تجهیزات است، ادامه داد: مراحل آماده سازی و مقدمات اجرایی برگزاری جشنواره تابستانه، سیرک و برپایی نمایشگاه کالای ایرانی توسط بخش خصوصی و واحدهای مختلف شهرداری گرگان در حال انجام است.
شهردار گرگان اضافه کرد: معاونت زیربنایی و عمران شهرداری در حال تسطیح و آماده سازی و تامین آب شرب و بهداشتی، برق، حصارکشی و فنس کشی دور مجموعه است و معاونت خدمات شهری عهده دار تامین تانکر آب، سرویس بهداشتی سیار، اجرای جداکننده های بتونی برای جداسازی پارکینگ و محل برگزاری جشنواره شده است.
به گفته دادبود معاونت سیما و منظر شهری در حال آماده سازی فضای سبز، محل استراحت و نشیمن گاه، نورپردازی و چراغانی، زیباسازی محیط و نصب صندلی پارکی و لوازم بازی کودکان است. وی در پایان خاطرنشان کرد: در مدت زمان برگزاری جشنواره تابستانه لبخند گرگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری چندین دستگاه اتوبوس برای جا به جایی و انتقال رایگان شهروندان از چند نقطه شهر در نظر می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار