مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: نتایج تحقیقات موسسات تحقیقاتی نشان می دهد امیدی به پیشروی آب دریای خزر نیست و باید با شرایط موجود کنار بیاییم.

امیدی به پیشروی آب دریای خزر نیست و باید با شرایط موجود کنار بیاییم

به گزارش گلستان24؛امیر عبدوس در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای خروج از وضعیت اضطراری خلیج گرگان دو پروژه و راهکار در کارگروه ملی نجات خلیج تصویب شده است.

وی با بیان این که یکی از این پروژه ها در شرق و دیگری در غرب خلیج پیش بینی شده است، به جزییات آن اشاره و تصریح کرد: لایروبی یکی از کانال ها (محل اتصال خلیج به دریل)  در شرق و انتقال آب شیرین از نکاء رود و تامین حق آبه در غرب از راهکارهای مصوب شده برای نجات خلیج گرگان است.

وی افزود: از طریق استانداری گلستان پیگیری ها برای ارسال صورت جلسه کارگروه و همچنین ابلاغ و تخصیص اعتبار اجرای آن به استان های مازندران و گلستان، انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: هم اکنون منتظر تامین اعتبار برای اجرای این دو راهکار هستیم.

وی اضافه کرد: در جلسه روز ملی دریای خزر که در هفته جاری برگزار شد نتایج پیش بینی رفتار خزر توسط تمام موسسات تحقیقاتی نشان می دهد امیدی به پیشروی آب دریای خزر نیست.

عبدوس با بیان این که پس روی آب خزر به ضرر صیادان و بهره برداران شیلاتی است، خاطرنشان کرد: ما باید با شرایط موجود کنار بیاییم و پهنه سرزمینی را در خشکی مدیریت کنیم که از عقب رفتن آب خزر خیلی متضرر نشویم.

ارسال نظر

آخرین اخبار