رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: حضور پررنگی در برنامه‌ها دارند و بسیار فعال موضوعات را پیگیری می‌کنند که این موضوع انگیزه‌ای برای سایر مدیران است.

تحرک مدیران با حضور فعال استاندار گلستان در مسائل

به گزارش گلستان24؛حسین پیشقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان سال گذشته در حوزه رونق تولید رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داد که شرایط بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: تلاش استان گلستان از آنجایی ستودنی است که میزان درآمد و منابع بانکی استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و بیش از یک هزار واحد تولیدی در استان داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان تصریح کرد: امیدواریم تاثیر این تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی در 6 ماه دوم سال جاری شکل واقعی‌تری به خود بگیرد و اثر آن را در سطح تولید و اشتغال بهتر ببینیم.

پیشقدم گفت: براساس اطلاعات به دست آمده و نظارت‌های شکل گرفته نسبت به واحدهای تسهیلات گیرنده، خوشبختانه استان گلستان از انحراف بسیار کمی برخوردار بوده که این موضوع یک نکته بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری بهار سال جاری کاهش پیدا کرده که این نشان می‌دهد در اقدامات و تلاش‌های که انجام داده‌ایم موفق بوده‌ایم و باید به این توجه کنیم که مشارکت اقتصادی در استان نیز 40.7 درصد شده که با بالا بود مشارکت اقتصادی شاهد کاهش بیکاری در استان بوده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در خصوص منطقه آزاد اینچه‌برون و تاکید کمیسیون اقتصادی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌ها قبل از تصویب لایحه در صحن مجلس، تصریح کرد: منطقه آزاد چون سازمان مستقل با درآمدهای بسیار زیادی است براساس قوانین تمام هزینه‌‌های مناطق آزاد با این سازمان است اما استان‌ها برای شکل‌گیری سریع‌تر و بهتر این مناطق، اقداماتی را در حوزه تقویت زیرساخت‌ها انجام می‌دهند.

پیشقدم بیان کرد: توانایی استان در این حوزه خوب است و از آن نظر که تحقق مناطق آزاد می‌تواند به استان در حوزه اشتغال و اقتصاد کمک کند، استان گلستان آمادگی هزینه‌های لازم برای تحقق هرچه زودتر این منطقه در استان را دارد.

وی در بخش دیگری در خصوص بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، تاکید کرد: امسال 100 درصد اعتبارات هزینه‌ای استان براساس بودجه‌ریزی بر مبتنی بر عملکرد به دستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های این موضوع در استان‌‌ها شکل گرفته و امیدواریم اتفاقات خوبی در این عرصه رخ دهد و به طور حتم تغییری را در عملکرد مدیران و دستگاه‌ها شاهد خواهیم بود.

پیشقدم در خصوص جشنواره شهید رجایی گفت: استاندار گلستان حضور پررنگی در برنامه‌ها دارند و بسیار فعال موضوعات را پیگیری می‌کنند که این موضوع انگیزه‌ای برای سایر مدیران است.

وی اضافه کرد: تجربه و تخصص استاندار گلستان در حوزه‌های مدیریتی توانسته کمک بسزایی را در ایجاد تحرک بین دستگاه‌های اجرایی به خصوص فرمانداران داشته است.

پیشقدم گفت: توسعه عوامل مختلفی دارد که یکی از عوامل مهم هم‌افزایی همفکری و تلاش همه جانبه مسوولان و مدیران و دستگاه‌ها است که خوشبختانه این شرایط در استان وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار