مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از ارسال گندم گلستان به ۱۳ استان کشور خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۴۲ هزار تن گندم به دیگر استان های کشور ارسال شد.

ارسال گندم گلستان به ۱۳ استان کشور

به گزارش گلستان24؛حمیدر رضا علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۴۲ هزار و ۱۴۳ تن گندم از گلستان به سایر استان های کشور ارسال شده است، اظهار کرد: از این مقدار ۱۰۷ هزار و ۷۸۳ تن به صورت حمل و نقل جاده ای و ۳۴ هزار و ۳۶۰ تن به صورت ریلی به دیگر استان های کشور ارسال شد.

وی افزود: گندم مازاد بر نیاز گلستان به ۱۳ استان همچون آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان ، سیستان و بلوچستان، قم، مازندران، مرکزی ، هرمزگان و یزد فرستاده شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری ۹۳۰ هزارتن بود، گفت: طبق آمارهای اعلام شده تاکنون ۶۹ درصد از پول گندمکاران استان پرداخت شد.

وی میزان نیاز مصرفی گندم استان را ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: مابقی گندم ها با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران به سایر استان ها ارسال می شود.

علی محمدی گلستان را یکی از قطب های اصلی تولید گندم در کشور دانست و اظهار کرد: خرید این محصول در استان باعث شده تا گلستان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار